زالی: باید برای تامین واگن های بیشتر در متروی تهران اقدام شود

[ad_1]

ویژه برنامه مدافعان سلامت به مناسبت گرامیداشت روز پرستار به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار برنامه مدافعان سلامت با حضور  علیرضا زالی فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا تهران و سید محمد نقیب سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

زالی گفت: با تدبیر خوب کارکنان شرکت بهره برداری متروی تهران، تصاویر پرستاران و کادر درمان در دیوارهای این ایستگاه نصب شده و خود افراد هم امروز در این ایستگاه حضور دارند.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای تهران با بیان اینکه در برخی از تصاویر چهره خسته کادر درمان قابل مشاهده است، گفت: از کارکنان شرکت بهره برداری متروی تهران به دلیل برگزاری این رویداد تشکر می کنم، چراکه تکریم مجددی از پرستاران صورت گرفته است و این تصاویر نشان از یک باز آوری خاطرات شیرین کادر پرستاری دارد.

وی بیان کرد: در متروی تهران تلاش های خوبی انجام شده تا فاصله گذاریهای اجتماعی بهتر رعایت شود و در این ناوگان حمل و نقل عمومی باید از ماسک و… استفاده کرد.

زالی با بیان اینکه امیدواریم شهروندان در موعد مقرر دز سوم واکسن را هم دریافت کنند، گفت: یکی از موضوعات مهم، بحث تامین واگن در شبکه مترو است.
فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا تهران افزود: نیاز است در شبکه مترو واگن‌های بیشتری تامین شود و ما در تولید واگن ملی، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

خواندن
جهاد تبیین، ملت را در جنگ شناختی و سایبری پیروز می کند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی تصریح کرد: برای کلانشهرها از جمله متروی تهران، باید کمک کرد واگن‌های بیشتری تامین شود. 

زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد شهدای کادر درمان گفت: بالغ بر ۲۴۰ شهید مدافع سلامت بر اثر کرونا داشته‌ایم.
فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای تهران در پاسخ به اینکه خدمات متروی تهران که تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه بوده در حال حاضر تا ساعت ۲۲ شب است و طبق اعلام وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی مبنی بر ممانعت از ورود افرادی که واکسن نزده‌اند و ورود مستقیم مترو در این امر، اذعان داشت: یکی از نقاط آسیب پذیر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی مترو است تلاش های متعددی در چند ماه اخیر انجام شده؛ اما مهمترین مساله‌ای که می تواند برای صیانت از جان شهروندان و مسافران کمک کند استفاده از ماسک در طول سفر است.

 وی ادامه داد: شهروندان تهرانی همه از واکسن با ویروس ضعیف شده استفاده کرده‌اند و توصیه می شود؛ شهروندان بالای ۴۰ سال برای دز سوم واکسن نیز به مراکز مراجعه کنند، این خود حفاظت کافی در محیط های شلوغ مانند مترو را فراهم می کند. 

زالی با اشاره به اینکه تامین واگن برای متروی تهران از اصلی ترین مسائل برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: اعتبارات شهرداری تهران به تنهایی کفایت نمی کند و نیاز به یک بودجه ریزی ملی وجود دارد و با توجه به اینکه در آستانه بودجه‌ریزی کشور قرار داریم به نظر می‌رسد توجه به حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی درون شهری(مترو) نیاز به بودجه ریزی کاملا متفاوت است و دوستان باید بتوانند از ظرفیت‌های جدید  در حوزه ریالی و هم در حوزه ارزی برای تامین واگن استفاده کنند. 

خواندن
طراحی ویلا به سبک مدرن به چه ساختمانی مدرن میگویند ؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: همچنین فرصتی فراهم شود تا ناوگان اتوبوسرانی تهران با حدود  ۵ هزار و ۵۰۰ اتوبوس، بتواند نوسازی این ناوگان را انجام دهند. بنابراین نیازی که در شبکه مترو وجود دارد و می‌تواند تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با افزایش حرکت ها بخش زیادی از فاصله گذاری های اجتماعی را می تواند فراهم کند؛ تامین واگن است. 

زالی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه بحث واگن سازی نیز پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته و امکان اینکه برخی از سیستم های واگنی در حمل و نقل عمومی(مترو) توسط کشور خودمان تامین شود نیاز به بحث پیش خرید تضمینی و اعتبارات مورد لزوم دارد. به نظر می رسد برای کلانشهرها که حمل و نقل عمومی یکی از نقاط آسیب پذیر در حوزه مربوط به کرونا است؛ کمک شود تا شرکت مترو نیز در حوزه توانمندی اعتباری و ریالی بتوانند واگن های بیشتری را  برای خدمت رسانی به شهروندان در خطوط مترو به کار گیری کنند. 

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای تهران پیرامون آمار فوتی های کادر درمان گفت: آماری که در کل کشور به شهادت رسیدند حدود ۲۴۰ نفر شهید در مجموع است؛ اما تعدادی از پرونده های این عزیزان در حال طی کردن مراحل اداری هستند و ممکن است این عدد به ۱۸۸ برسد و این تفاوت عدد به دلیل مسائل اداری است. 

زالی پیرامون کسانی که واکسن نزدند و دغدغه‌ای است برای افرادی که می خواهند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند ، گفت: درباره کاهش ساعت مترو حتما به ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد و تصمیم جدید گرفته خواهد شد. اما برای تحقق قانون جدید و پیرامون جلوگیری از افرادی که واکسن نزده‌اند طبیعتا تجمیع داده‌ها و به هم پیوسته شدن داده ها شرط اصلی برای تحقق این قانون است، بخشی از داده‌ها وارد سیستم شده و بخشی از آنها در حال تجمیع سازی است، طبیعتا این کار حتما باید انجام پذیرد و هر چه این داده ها زودتر وارد سیستم شود؛ این ممانعت به صورت هوشمند صورت خواهد گرفت.

خواندن
خرید مبل تختخواب شو از بازار تهران
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در پایان مراسم با اهدای  شاخه گل و هدایایی از پرستاران حاضر در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *