گلایه‌های یک متخصص زنان، زایمان و نازایی از طرح حذف غربالگری

[ad_1]

ایسنا/همدان یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان حذف اجباری بودن طرح غربالگری دوران بارداری را طرحی بدون پشتوانه علمی و اشتباه خواند و گفت: این طرح هیچ‌گونه پشتوانه علمی نداشته و تصویب کنندگان این طرح هیچ اطلاعات علمی در این خصوص ندارند.

دکتر صغری ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجام غربالگری با هدف اطمینان از سلامت جنین و پرورش جامعه‌ای سالم انجام می‌شود که حذف اجباری بودن غربالگری در آینده تنها  افزایش جمعیت معلول را به دنبال دارد چراکه با حذف غربالگری هیچ اطلاعاتی از وضعیت جنین نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه موضوع غربالگری دوران بارداری در جامعه به موضوعی جا افتاده تبدیل شده، تصریح کرد: بسیاری از زنان باردار در دوران بارداری به دنبال انجام تست غربالگری هستند و این موضوع نشان  می‌دهد جامعه موضوع غربالگری را پذیرفته است بنابراین حذف اجباری بودن طرح غربالگری جامعه معلول را افزایش می‌دهد.

دکتر ربیعی با بیان اینکه هنگام متوجه شدن از وضعیت جنین در صورتی که جنین ناقص باشد دوران بارداری متوقف می‌شود، تصریح کرد: انجام تست غربالگری نوعی سرمایه گذاری برای داشتن آرامش در خانواده است چراکه در صورت تولد فرزند معلول خانواده تا پایان عمر درگیر و بر دوش خانواده و حتی جامعه هزینه تحمیل می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با تاکیدبر انجام غربالگری در دوران بارداری تصریح کرد: افرادی این طرح را تصویب کردند که هیچ اشرافی به موضوع ندارند و به دنبال افزایش جمعیت سالم نیستند.

وی با تاکید بر افزایش جمعیت گفت: زوجین بهتر است در اوایل دوران زندگی مشترک برای فرزند آوری اقدام کنند و موضوع افزایش جمعیت هیچ ارتباطی به حذف انجام تست غربالگری ندارد چرا که ما به دنبال افزایش جمعیت سالم هستیم.

خواندن
میادین میوه و تره‌بار تهران ۲۲ بهمن «تعطیل» هستند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

دکتر ربیعی با اشاره به افزایش سن ازدواج و اقدام دیر هنگام به فرزند آوری، گفت: این موضوع باید مورد توجه زوجین باشد چرا که افزایش سن یکی از فاکتورهای بروز نقص در جنین است بنابراین توصیه می‌شود زوجین در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک اقدام به فرزند آوری کنند چرا که برای فرزندهای بعدی زمان طلایی فرزند آوری را از دست می‌دهند.

این متخصص با تاکید بر فرزندآوری ایمن گفت: طرح غربالگری مورد استقبال بسیاری از زنان باردار قرار گرفته و حذف غربالگری اجباری، بار بزرگی بر دوش خانواده با تولد نوزادی معلول تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *