گشتی در لابه‌لای روزنامه‌های امروز جهان

[ad_1]

نگاه روزنامه‌های امروز جهان به بحران اوکراین، انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا، پرتاب موشک توسط کره شمالی و شناخت دنیای حیوانات است.

به گزارش ایسنا، در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های سه‌شنبه ـ ۱۲ بهمن ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی می‌خوانیم:

تحریم روسیه

گشتی در لابه‌لای روزنامه‌های امروز جهان

نگاه روزنامه‌های امروز انگلیس به سازمان ملل است. گاردین نوشت: شورای امنیت سازمان ملل، بحران اوکراین را بررسی خواهد کرد. این به هنگامی است که آمریکا سودای تحریم مردان نزدیک به ولادیمیر پوتین را در سر دارد. انگلیس باز تهدید به تحریم روسیه کرد.

روزنامه‌های اسپانیا از جمله ال پائیس، از پیروزی سوسیالیست‌ها در انتخابات پرتقال می‌گویند. سوسیالیست‌ها در برابر بهت راستی‌های پرتقال، پیروز انتخابات شدند. نخست وزیر بعد از این از امیدهای بسیار در راه گفت. آنتونیو کاستا می‌گوید، نیاز به دولت ائتلافی ندارد. سوسیالیست‌ها، هر آن چه را می‌خواستند با این پیروزی در پارلمان به دست آوردند.

خرسندی ایتالیا

گشتی در لابه‌لای روزنامه‌های امروز جهان
ماریو دراگی

کوریره دلاسرا، با دیگر روزنامه‌های ایتالیا از خرسندی حاصل از انتخابات ریاست جمهوری نوشت. تا این جا، ماریو دراگی از  این مقام جسته است. باز هم سرجو ماتارلا رئیس جمهوری محبوب ایتالیا انتخاب شد. این سیاستمدار هشتاد ساله، تمایلی به انتخاب دیگر بار در این مقام نداشت. سیاستمداران ایتالیا می‌گویند، هر انتخاب دیگری پس از شش روز و هشت بار رأی‌گیری سر می‌گرفت، ائتلاف دولت ایتالیا، دچار بی‌ثباتی می شد. و شاید نیاز به انتخابات زودتر می‌شد. ماریو دراگی محبوب، همچنان نخست وزیر ایتالیا می‌ماند.
له رپوبلیکا هم نوشت دراگی و ماتارلا، این دو را هم دوست دارند: اتحادیه اروپا، آمریکا و بازارهای جهانی.

پرتاب موفقیت آمیز موشک

خواندن
پیروزی انقلاب اسلامی، شکاف راهبردی در هندسه قدرت جهانی انداخت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

گشتی در لابه‌لای روزنامه‌های امروز جهان

نگاه روزنامه‌های فرانسه و خاور دور به پرتاب موشک بالستیک، از سوی کره شمالی است. لوموند هم نوشت: کره شمالی پرتاب موفقیت‌آمیز موشک بالستیک را با دورترین مسافت تایید کرد. با بیشترین برد در پنج سال گذشته، یعنی پنج هزار و پانصد کیلومتر مسافت.
و نگاه روزنامه آساهی شیمبون به کاهش جمعیت در توکیوی ژاپن است. برای نخستین بار در بیست و شش سال گذشته جمعیت این کشور کاهش داشته است.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

شناخت غیر انسان‌ها

گشتی در لابه‌لای روزنامه‌های امروز جهان

بخش دانش روزنامه گاردین، از ارتباط انسان با حیوانات می‌گوید. آن چه در هزاران سال پیش متداول بود. تا دو هزار سال پیش، بیشتر آدم‌ها، خود را شکارگرانی هوشمند، سریع و مرگبارترین می‌دانستند. و این به سبب مغز بزرگ و مهارت آدم‌ها بود. اگر چه مغز فیل‌ها بزرگتر است اما کسی در پی شناخت بیشتر آن‌ها، برنیامد. اکنون نشریه علمی «ساینتیفیک» می‌گوید، انسان نباید ارتباط خود را با غیرانسان‌ها، قطع کند. همه‌گیری ویروس کرونا نشان داد که انسان نیاز به شناخت دنیای غیرانسان‌ها دارد. شناخت و گپ صلح آمیز با موجودات غیر انسان، باید تدوام یابد و این چیزی است که چه دانشمندان در پی آن هستند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *