ماموریت وزارت علوم در زمینه ارائه گزارش خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها به دولت

[ad_1]

مدیرکل دفتر حمایت از تحقیقات علمی وزارت علوم گفت: باید در این زمینه به دولت گزارش دهیم. بدین ترتیب این نظارت از دانشگاه های تهران آغاز و به سایر دانشگاه ها نیز سرایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ششمین سمینار خدمات و سامانه شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شعاء) با حضور دکتر عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر پشتیبانی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای آزمایشگاه ها و کارگاه ها همچنین کاربران تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به صورت آنلاین از دانشگاه شیراز گذراند.

دکتر نیشی در این سمینار موضوع نظارت بر خرید تجهیزات آزمایشگاهی را مطرح کرد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است به دولت گزارش دهد و دولت به صندوق توسعه و هم اکنون با همکاری این موضوع سازمان بازرسی و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تجهیزات خریداری شده توسط دانشگاه ها برای آزمایشگاه ها، چک ها و مدارک مثبته جمع آوری و پروتکل ها جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه این نظارت از دانشگاه های تهران شروع شده و به سایر دانشگاه ها نیز کشیده می شود، تصریح کرد: وی گفت: سامانه شاا به منظور شناسایی، شبکه سازی و اشتراک تجهیزات و توانمندی های آزمایشگاه های علمی در سراسر کشور طراحی شده است و با این سامانه تمامی محققان در کمترین زمان ممکن به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت.

نیشی سیستم شا را بستری مناسب برای دستیابی به اهدافی مانند تهیه شناسنامه و ایجاد بانک اطلاعاتی از آزمایشگاه ها و اماکن فیزیکی آنها (شامل نیروی کار متخصص، اماکن، تجهیزات و غیره)، به حداکثر رساندن ظرفیت، منابع و قابلیت های آزمایشگاه و بهره برداری بهینه از نظر اقتصادی می کند. یکی

خواندن
شناسایی ۳۹۰۸۵ بیمار جدید کرونا در کشور/۱۱۶ نفر دیگر جان باختند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مدیرکل دفتر پشتیبانی پژوهشی وزارت علوم، برای اطمینان از ارزیابی و رتبه بندی آزمایشگاه های شبکه (رتبه بندی شبکه) برای توسعه متوازن، تلاش برای استانداردسازی فعالیت های آزمایشگاهی در سطح ملی و بین المللی و همکاری با استانداردسازی ملی و بین المللی. ارگان ها، تجهیز و تکمیل آزمایشگاه های موجود و شبکه های آزمایشگاهی ناقص، شناسایی و رتبه بندی شرکت های واردکننده و تولید کننده تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی و ساماندهی تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی به عنوان آزمایشگاه مرکزی از دیگر اهداف این شبکه است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ایجاد این شبکه ایجاد سامانه تعمیر و نگهداری تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی مراکز آموزش عالی و همچنین تشویق اعضای شبکه به توسعه سامانه ارائه خدمات به مراکز علمی، پژوهشگران و متخصصان است. .

در ادامه این نشست احمدپور نماینده کنسرسیوم شرکت های نرم افزاری پارک علم و فناوری کردستان با تشریح نحوه ثبت شرکت در سامانه شعاع گفت: در این راستا اطلاعات، پرسنل، اسناد، داشبورد و باید نمایندگی شرکت ارائه شود و اطلاعات فروش باید برای بررسی در مراحل بعدی ثبت شود.

وی به تمهیدات لازم برای مدیریت کمک هزینه خدمت اشاره کرد و افزود: هر دانشگاه باید ماموریت خود را بر اساس مدارک منبع و خط مشی دانشگاه مشخص کند و متناسب با هر مأموریتی دانشگاه ها پروژه ها را در سامانه ثبت کنند. “

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *