اختصاص منابعی برای خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها

[ad_1]

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: منابعی برای حمایت از فعالیت های علمی و فناوری در دانشگاه های دولتی وزارت علوم و بهداشت و سازمان نوسازی مدارس برای خرید تبلت های دانشجویی در مناطق و روستاهای محروم اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع عصر امروز در تشریح جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق استفاده از 10 درصد منابع واردات خودروهای سنگین و بزرگراهی را برای حمایت از اشتغالزایی و راه و آب روستایی تصویب کرد. مدیریت در مناطق

وی افزود: همچنین مقرر است مالیات نقل و انتقال و سود دریافتی در شرکت‌های کارآمد حاصل از انتقال غیرنقدی به شرکت‌های سهامی عام برای ایجاد و تکمیل طرح‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی، زیرساخت‌ها و دارایی‌های سرمایه‌ای تعیین شود. ، اکتساب و حمل و نقل. پروژه ها.” تشکیل و مجوز عرضه عمومی و ایجاد آن توسط بورس و سازمان اوراق بهادار با نرخ صفر مشمول مالیات خواهد بود.

زارع افزود: همچنین در راستای توسعه روش‌ها و مدل‌های تامین مالی و استفاده از ابزارهای مالی برای جذب سرمایه از بخش غیردولتی و استفاده از منابع عمومی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و پروژه‌های موتوری کمیته‌های متشکل از وزارت اقتصاد و اقتصاد دارایی، مالیه، سرمایه گذاری. ، سازمان برنامه و بودجه.»، بانک مرکزی، دستگاه اجرایی ذیربط (برحسب شرایط)، نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی، بانک ها و کانون بانک ها. این کمیته مسئولیت تدوین روش ها و ابزارهای تامین مالی طرح های مذکور را در شورای اقتصاد بر عهده دارد. پیشنهادات کمیته برای تامین مالی پروژه های فوق باید با تصویب شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد.

خواندن
نمایندگی تعمیرات و سرویس یخچال اسنوا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 ادامه داد: استانداران سراسر کشور موظف به تهیه گزارش «پیشرفت فیزیکی» برای شفاف سازی نحوه تخصیص اعتبارات به پروژه های عمرانی در بخش آب (مانند آبرسانی روستایی و شهری) شدند. . پروژه های آبرسانی و فاضلاب) و پیشرفت واقعی این پروژه ها. این طرح ها را در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به نمایندگان ناظر مجلس شورای اسلامی ارائه کنید. سازمان برنامه و براورد کشور موظف است در پایان مرداد و بهمن ماه 1401 گزارش تفصیلی از تخصیص اعتبارات و پیشرفت فیزیکی کار مدیریت آب را تحت عنوان برنامه ریزی، محاسبات، محاسبات، امور داخلی و شوراها ارائه کند.

وی ادامه داد: همچنین 10 درصد منابع حاصل از واردات خودرو برای کمک به فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه های دولتی وزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه فرهنگ، پیام نور، شهید رجایی، شاهد، جهاد دانشگاهی. و سازمان نوسازی مدارس به تهیه تبلت برای دانش آموزان مناطق و روستاهای محروم اختصاص یافت. یک میلیارد تومان از محل منابع دریافتی از واردات خودرو برای تجهیز ناوگان زیردریایی نیروهای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد.

زارع ادامه داد: به منظور مقابله با بحران آب، ضدعفونی کردن محصولات کشاورزی و کاهش وابستگی به خوراک دام در مناطق محروم، وزارت جهاد کشاورزی موظف شد با همکاری سازمان برنامه و بودجه حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ 9/9/91 برنامه ملی کاهش تبخیر سطحی از طریق توسعه توسعه و اجرای آبیاری زیرزمینی، برنامه کاهش استفاده از سموم شیمیایی و سالم سازی خاک، آب و محصولات کشاورزی، برنامه غلبه بر وابستگی و خودکفایی در خوراک سبک، سنگین و طیور. سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد این برنامه ها را بر اساس تخصیص بودجه دفاعی مناسب قرار دهد.

خواندن
پیام قدردانی وزیر بهداشت از مقام معظم رهبری به دلیل بیانات ایشان در تشویق مردم به واکسیناسیون
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: به منظور توسعه استفاده از ماشین‌آلات جدید کشاورزی و توسعه مناطق زراعی در مناطق دیم، بانک‌های توسعه کشاورزی، ملی و تعاون در مجموع 100 میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات مربوطه اختصاص دادند. از تولیدکنندگان داخلی اخذ تاییدیه از وزارت جهاد کشاورزی با نرخ مصوب هیات پول و اعتبار و بازپرداخت 5 ساله به متقاضیان ارائه شده توسط وزارت جهاد کشاورزی. پس از انعقاد قرارداد خرید و فروش بین متقاضیان و سازندگان ماشین‌آلات، این وجوه صرفاً از طرف سازنده پرداخت و وجوه مربوطه توسط متقاضی به بانک عامل بازپرداخت می‌شود. همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است از طریق اعتبارات حمایتی اقدامات لازم را برای تسهیل زمان اشیاء مذکور برای متقاضیان فراهم کند.

در نتیجه زارع اظهار داشت: تمامی بنگاه های مدیریت آب (به تشخیص وزارت نیرو) موظفند تا پایان خرداد ماه ترکیب منابع آب مصرفی را شفاف کنند. وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو موظفند تا پایان شهریورماه «بسته مجازات و پاداش» را برای کاهش استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی این صنایع و جایگزینی آنها با پساب‌های صنعتی و شهری تهیه و تصویب کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *