رئیس‌جمهور: برنامه گذار به «دولت هوشمند» سریع‌تر تدوین شود

[ad_1]

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قصد دولت سهولت و سهولت در کار مردم و گسترش دسترسی آنان به خدمات با تلاش همه رهبران و ادارات است، تاکید کرد: این نظر باید در تمام ادارات دولتی وجود داشته باشد تا مردم از تعقیب خدمات نجات پیدا کنند و عمومیت کنند. خدماتی که به طور کامل در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه (14 بهمن) در بیست و سومین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تبریک ولادت و حلول ماه رجب امام محمد باقر (ع) گفت: یکی از اقدامات لازم است. در ارتباط با این توصیه این است که اساسنامه اجرای آن در اسرع وقت به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد.

وی افزود: اقدام مهم دیگر این است که باید بخشی از اقداماتی که تاکنون برای اجرای مصوبات این شورا انجام شده است، مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ببینیم چند هدف محقق شده و دلایل آن چیست. به دلیل اجرای ناقص سایر مصوبات.»

رئیس جمهور گفت: درست است که دستگاه های اداری را در جایگاه رگولاتوری قرار دهیم و اجرای تفاهم نامه ها و ارائه خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم که هر جا که انجام شد بسیار مفید و موثر بود.

وی در ادامه اولویت بندی وظایف و خدمات را مهم توصیف کرد: بدیهی است همه خدمات از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و لازم است خدمات کلیدی به صورت الکترونیکی اولویت بندی شود و خدمات بر اساس اهمیت طبقه بندی شود.

رئیسی اجرای سریع و دقیق مصوبات و برنامه های شورای اجرایی فناوری اطلاعات را منوط به جایگاه شایسته و ممتاز این موضوع در نهادها و سازمان های ملی دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که در این سمت هستند باید آگاهی لازم و کافی را داشته باشند. انگیزه برای سازماندهی سریع و واضح پرونده و انتخاب از بهترین نیروها.

خواندن
جلسه شورای اداری خراسان رضوی و نشست خبری رییس جمهور
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم اتصال دستگاه‌های اجرایی به مرکز تبادل اطلاعات تاکید کرد و گفت: داده‌های موجود در سازمان‌ها و نهادها جزء اموال این نهاد نیست، بلکه این داده‌ها باید به‌عنوان یک گنجینه ملی تلقی شود که می‌تواند توسط سایر بخش ها استفاده می شود. در صورت نیاز.”

رئیسی همچنین افزود: اگر فکر می‌کردیم شبکه‌ها و دستگاه‌ها وظایف خود را به موقع انجام می‌دهند، امروز دولت الکترونیک محقق می‌شود و به سمت دولت هوشمند می‌رفتیم.

رئیس جمهور تسهیل در خدمت رسانی به مردم، ارتقای شفافیت و مبارزه با فساد را از نتایج و ثمرات اجرای دولت الکترونیک برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم در این حوزه عقب نشینی کنیم. دولت الکترونیک در اسرع وقت

وی همچنین بازنگری دستگاه ها در سطح سیستم اداری الکترونیکی و هوشمند در سیاست های جذب نیروی انسانی را خواستار شد و تصریح کرد: وظیفه اصلی دستگاه ها در این حوزه باید انعطاف پذیری با در نظر گرفتن نیازهای کشور و نیازهای کشور باشد. نیازهای نظام اداری، مردم.

رئیس جمهور تغییر نگرش ها و نگرش ها، تغییر فرآیندها و تغییر نهادها و سازمان ها را سه مرحله ایجاد تحول در نظام اداری کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ارتقا و تسریع سیستم های اطلاعاتی در قالب دولت الکترونیک. . .

رئیسی با بیان اینکه سامانه واحد کسب و کار در اسرع وقت تکمیل می شود، گفت: تکالیف دستگاه ها برای دستیابی به دولت الکترونیک بر اساس قانون و مستندات فوق به وضوح مشخص شده است.

وی ایجاد پورتال واحد هوشمند دولتی و لزوم ارائه خدمات از طریق آن توسط دستگاه ها، اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات با رویکرد کاهش و حذف تماس ها، راه اندازی پنل های مدیریتی برای نظارت دقیق و به موقع مدیران بر فرآیندهای الکترونیکی را ضروری دانست. شیوه. این امر باید به منظور تسریع در اجرای دولت الکترونیک انجام شود.

خواندن
متخصص سئو شوید! آموزش جامع سئو سایت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیسی همچنین خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای کامل دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و گفت: اگر از ظرفیت های موجود به درستی و بهینه استفاده نشود، باید این نقیصه برطرف شود. “

رئیس جمهور تدوین برنامه مدون دولتی را از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضروری دانست و افزود: امور آنها را سامان داد.

رئیسی با بیان اینکه هدف دولت تسهیل در کار مردم و افزایش دسترسی آنان به خدمات با تلاش همه مدیران و دستگاه ها است، تاکید کرد: این نظر باید در همه دستگاه های دولتی وجود داشته باشد تا مردم آنها را از کاندیدای خدمات نجات دهند. و دستگاه ها و خدمات دولتی را به طور کامل در دسترس آنها قرار دهند.

بر اساس این گزارش، در این نشست به منظور تکمیل و همسویی کلیه طرح ها و پروژه های ارائه خدمات الکترونیک با رویکرد گذار به «دولت هوشمند» و تسریع در اجرای وظایف باقیمانده اجرایی، استانداردسازی و مهندسی مجدد. خدمات دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه های اجرایی و دولتی با شش مصوبه اعضا.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *