صدیقی: جشن دهه فجر مثل عاشورا و غدیر باید هر سال تکرار شود

[ad_1]

امام جمعه موقت تهران گفت: دهه فجر مانند عاشورا و غدیر است و مردم باید هر ساله این جشن پیروزی را تکرار کنند تا این جریان عمیق تاریخی فکری به نسل های بعدی منتقل شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام کاظم صدیگی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ابتدای سخنان تسلیت درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، دهه فجر و غدیر خم را بیان کرد. مردم باید هر سال جشن پیروزی را تکرار کنند و این جریان فکری و انقلاب تاریخی را برای نسل های آینده تبلیغ کنند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: یاد امام، شهدا و جبهه، یاد خداست که ما را در جریان حوادث انقلابمان قرار می دهد. انقلاب اسلامی یک انقلاب جاری است و نور خدا خاموش نمی شود و هر چه فرصت ها بیشتر شود نور بیشتری خواهیم داشت و اینکه امام انقلاب اسلامی را انفجاری تر می نامید به واسطه نور بود.

صدیقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دنیا را تحت تأثیر قرار داده و روابط بین‌الملل را متحول کرده و راهی جدید برای پذیرش ولایت امام زمان (عج) فراهم کرده است و این انقلاب عظیم وصف ناپذیر بخشی از جلوه‌های انقلاب اسلامی ماست و این انقلاب یک پدیده الهی و نامرئی است و یدالله فراتر از تصور آنهاست. اولین ویژگی این انقلاب، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دستان خود پرورانده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما سیاستمداران روابط خارجی ما منافع دین، استقلال و عزت جبهه مقاومت را سرلوحه ارتباطات جهانی قرار دادند.

صدیقی تصریح کرد: ملت ایران با روح نائب امام زمان (عج)، مرجع تقلید و خلیفه خلفای الهی که چنین رسالتی را احساس کردند، متحول شده است و انقلاب اسلامی انقلابی بود. مظلوم، و این جبهه ای است بدون دخالت. او به جای حرکت به سوی مرزهای ما، اندیشه ای را مطرح کرد که شامل مخالفت با ظلم، بی عدالتی، احیای غرایز، بیداری، عزت و پیوند دنیا با آخرت و آخرت با دنیا و نیز احیای زندگی – دادن مکتب اسلام که مکتب زندگی است. این انقلاب دارای حکومت، امامت، رهبری، اقتصاد، فرهنگ، آموزش، نظام بین الملل، جهاد، ظلم، اخلاق، عشق، عرفان و عرفان است، همه نیروها را در کنار اقیانوس توحیدی و دینی به چالش کشیده و می کشد.


خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: بنیانگذار این انقلاب وکیل، حکیم، عارف، خودپرست و خودساخته ای است که با نفس گرم خود از عمق ایمان و توحید خود، سرانجام جهان را متحول کرد. حوزه های علمیه و به مردم رسید و مردم مروارید گمشده ای است و اسلام در زیر پرچم او بزرگ ترین معجزات را برای دینا با این انقلاب انجام داد.


وی با اشاره به ویژگی های امام راحل افزود: امام (ره) قبل از مقابله با شاه و آمریکا با خود مواجه شد. امام (ره) لحظه ای خود را گم نکرد. مواظب بودن. مدام در خانه و جاهای دیگر از دیگران انتقاد می کنیم و نگاه نمی کنیم که آیا این مشکل را داریم یا نه. امام (ره) همیشه حواسش به خودش بود.


صدیقی با ادعای اینکه امام (ره) خدا را شناخت، او را یافت و خود را به خدا سپرد و جلوی خود را نگرفت، گفت: فریاد بزن ساکت باش! در مورد چه کسی صحبت می کنید؟

خواندن
نگاه استکباری برخی مدیران مثل موریانه ریشه‌های انقلاب را می‌خورد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

خطیب نماز جمعه تهران گفت: انقلاب امام یک انقلاب مدرسه ای بود و بر اساس سیر تکاملی انسان و حرکت این قافله به سوی خدا بود. پس باید به مقام خلیفه الله برسیم و عدل و قسط هدف میانه است. بدون این دو، رسیدن به خدا غیر ممکن است.

سرپرست امام جمعه تهران با اشاره به وقایع تاریخی گفت: ترس، ناامیدی و غرور بر امام اثری نداشت. وقتی با امام مصاحبه کردند و گفتند چه احساسی دارد، ایشان گفتند نه. شهید بهشتی گفت: خدمت امام رفتم که بگویم دلیلی برای خدمت ندارم و بگذار کارم را انجام دهم. می گوید وقتی در حسینیه می خواستم با امام تماس بگیرم، عده ای شعار سلام خمینی را دادند. امام به من گفتند برای من فرقی نمی کند که مردم به جای ابراز این احساسات، مرگ بر فلانی بگویند. خرمشهر سقوط کرد. امام ناامید نشد و فرمود جنگ یک روز پیروز و یک روز شکست خواهد خورد.

صدیقی در خصوص مشکلات کشور گفت: مشکلات ما مربوط به انقلاب نیست. مشکلات ما به کسانی مربوط می شود که از انقلاب فاصله گرفته اند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند. آنها ولایت فقیه را یکی از رهبران می دانند. هر جا که دل به این آرمان الهی انقلاب می داد و به دستور نایب امام زمان عمل می کرد، انقلاب تجلیل می شد.
وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی و دستگیری نیروهای آمریکایی گفت: امروز ما ابرقدرتی هستیم که جبهه مقاومت فقیر یمن را در برابر قدرت‌های جهانی به چالش می‌کشیم.


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به گزیده ای از نامه های اقتصادی مقام معظم رهبری در سال های اخیر گفت: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را معرفی کردند و هر جا اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری بود موفق شدیم.


وی تصریح کرد: امام (ره) همواره فرموده است آنچه را که باید پیروز شود به مردم واگذار کنید. چون انقلاب کردی، اقتصاد را باید به مردم سپرد. تسخیر و تقویت اقتدار، موقعیت جهانی، نفوذ منطقه ای، مولفه های قدرت، اساتید دانشگاه و دانشجویان مذهبی.


صدیقی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم گفت: شب و روز رهبر نیست. می گویند چند شب در اتاق کارش خوابیده است. امروز قیام شروع شده است و اگر مردم کمک کنند شاهد پیروزی کامل در اقتصاد خواهیم بود.


وی در پایان نماز جمعه تهران با بیان لزوم رعایت نکات بهداشتی از مردم خواست با راه اندازی پیک جدید کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

خواندن
گرانی و برخی مسائل مردم را اذیت می‌کند، اما این مشکلات حل خواهد شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *