پیش‌نویس الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت به رهبر انقلاب تقدیم می‌شود

[ad_1]

رئیس مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت از تهیه پیش نویس این الگو خبر داد و گفت: پس از دریافت آخرین جمع بندی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این طرح برای تصویب و ابلاغ به مقام معظم رهبری ارائه می شود.

به گزارش ایسنا، نشست هم اندیشی اندیشکده های الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با حضور رئیس و اعضای شورای عالی الگو و همچنین رئیس و اعضای اتاق فکر آن با سخنرانی دکتر صادق واعظ زاده برگزار شد.

رئیس شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی تصریح کرد: اکنون پس از 10 سال مطالعه و طراحی به نقطه شناخت الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت نزدیک شده ایم. از طرفی در ابتدای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور هستیم. بنابراین لازم است الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به عنوان مبنای و چارچوب اسناد سیاستی کشور تبیین شود.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پیش نویس این الگو آماده است تا پس از دریافت نظرات نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب و ابلاغ به مقام معظم رهبری ارائه شود.

رئیس مرکز الگو ادامه داد: تبیین الگو به منظور ارتقای درک صحیح الگو و تقویت گفتمان پیشرفت و همچنین اجرای صحیح و کامل الگو توسط اساتید و صاحب نظران انجام می شود. که اعضای اتاق فکر نمونه هستند. یا طراحان مدل تجربه نشان داده است که سوء تفاهم و انحرافات متعاقب آن در اجرا مشکل ساز در اسناد سیاستی کشور بوده است. بنابراین با تکرار به موقع الگو می توان از بروز مجدد این مشکلات الگو جلوگیری کرد.

رئیس شورای عالی الگو ادامه داد: تبیین الگو به زبان علم، فلسفه و دین انجام می شود. از آنجایی که الگو با استفاده از آموزه ها و رشته های مختلف دینی و نیز دیدگاه های فکری و فلسفی تهیه شده است.

خواندن
استقبال اتحادیه عرب از تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا/ تل‌آویو واکنش نشان داد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با اشاره به تبیین الگو در سطوح تخصصی، راهبردی، کارشناسی و عمومی، ادامه داد: در تدوین الگو، سطح تخصصی برای گروه های مرجع علمی، سطح راهبردی برای سیاست گذاران و مدیران ارشد، سطح کارشناسی برای برنامه ریزان و رهبران. و سطح عمومی مشارکت مردمی در اجرای الگو مشهود بود و در تبیین الگو از همان ابتدای مطالعه و طراحی الگو پیش بینی شده بود. بنابراین دست طراحان قالب پر از مطالب عمیق و مفید برای توضیح قالب است. زیرا بیش از صد هزار صفحه متن نوشته شده آماده استفاده به عنوان اسناد پشتیبان است.

رئیس مرکز الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی ادامه داد: الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی طی یک فرآیند مشارکتی گسترده با حضور اساتید و صاحب نظران تهیه شد که معمولاً از بیان رسا و نویسندگی ماهرانه بهره می برند.

واعظ زاده ادامه داد: خوشبختانه دست اندرکاران تهیه الگو از تبیین کنندگان توانمند الگو هستند و انشالله علاوه بر مطالب قبلی مطالب جدید و مرتبط را تهیه و ارائه خواهند کرد.

رئیس مرکز الگوها تبیین الگو را کار اداری و تشکیلاتی ندانست و بیان کرد: تبیین الگو یک کار علمی، اجتماعی و مردمی است و انشالله باعث افزایش سرمایه اجتماعی می شود. امید و اعتماد عمومی زیرا به جای وعده های مدیران و مسئولانی که به وظایف خود عمل می کنند، آینده را اساتید و صاحب نظران ترسیم می کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: تبیین الگو، تبیین مبانی و محتوای الگو است. این یک توضیح رایگان، نقد یک الگو یا پیشنهاد جدیدی برای درج یک الگو نیست. این کار به اندازه کافی و برای مدت طولانی با مشارکت قابل قبول در آن زمان انجام شد.توضیحات قالب توسط کارشناسان و کسانی که قالب را تهیه کردند به معنای توافق شخصی با تمام جزئیات قالب نیست. بلکه مشارکت در تبیین نتایج تلاش های جمعی، اجماع بر لزوم اجرای آنهاست.

خواندن
تازه‌ترین تصمیم دولت برای شرکت‌های زیارتی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

پس از این جلسات، اعضای شورای عالی و روسای اتاق های فکر به ارائه دیدگاه های خود در خصوص تبیین الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت می پردازند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *