نخستین گروه از نظامیان آمریکایی برای مقابله با «تهدید روسیه» وارد لهستان شدند

[ad_1]

ارتش لهستان روز شنبه اعلام کرد که اولین گروه از نیروهای آمریکایی وارد این کشور شده است. ایالات متحده قصد دارد در پاسخ به آنچه تهدیدات روسیه می خواند، 3000 سرباز به متحدان خود در شرق اروپا بفرستد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، لهستان در این برنامه 1700 نیرو را دریافت خواهد کرد. به گفته فرمانده نظامی لهستان، بقیه نیروهای نظامی آمریکا «به زودی» وارد لهستان خواهند شد.

اولین گروه از نیروهای هنگ 82 آمریکا از طریق هوا وارد فرودگاه ایشونکا شدند.

این خبر در حالی منتشر شد که 8 هواپیمای آمریکایی حامل نیروهایی که وظیفه آماده سازی برای پذیرش نیروهای هنگ و پشتیبانی لجستیکی را بر عهده داشتند در همان فرودگاه فرود آمدند.

یک هواپیمای نظامی آمریکایی C-130 تجهیزات نظامی را در فرودگاه Rzysow-Jisenka در جنوب لهستان تخلیه کرد.

روز چهارشنبه، ایالات متحده اعلام کرد که برای محافظت از کشورهای عضو ناتو در برابر “هر گونه تجاوز”، 3000 سرباز دیگر را به اروپای شرقی می فرستد. از پایان ماه گذشته، 8500 نیروی آمریکایی برای “پاسخ سریع در صورت لزوم” در حالت آماده باش هستند.

روسیه از اواخر سال گذشته ده‌ها هزار نیروی نظامی در امتداد مرز شرقی اوکراین مستقر کرده است. کشورهای غربی روسیه را متهم می کنند که ده ها هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده تا در صورت لزوم به آن حمله کنند. واشنگتن حتی روز جمعه اعلام کرد که شواهدی در دست دارد که نشان می دهد مسکو در حال برنامه ریزی یک حمله ساختگی و تظاهر به حمله به اوکراین به بهانه حمله به این کشور است.

خواندن
منبع تغذیه سوئیچینگ دلتا DELTA DVP PS01
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در همین حال، مسکو این اتهامات را رد می کند و می گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد و فقط می خواهد از خود محافظت کند. روسیه بارها درباره گسترش مرزهای ناتو به شرق هشدار داده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *