یک توصیه مفید برای کاهش دردهای مزمن عضلانی

[ad_1]

متخصصان سلامت در بریتانیا می گویند، بر اساس یک مطالعه جدید، بزرگسالانی که می خواهند از دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل در سنین بالا اجتناب کنند، باید حداقل یک هفته ورزش شدید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان پزشکی دانشگاه پورتسموث در بریتانیا می گویند فعالیت هایی مانند بیل زدن، بازی تنیس، شنای منظم یا فعالیت بدنی شدید می تواند بدن را در درازمدت از دردهای مزمن اسکلتی عضلانی محافظت کند.

نویسندگان این مطالعه که در پلاس وان منتشر شده است، داده‌های 5208 نفر بالای 50 سال را که در یک دوره 10 ساله در نظرسنجی پیری انگلستان شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند.

بر اساس نتایج این مطالعه، هر میزان فعالیت بدنی در مقایسه با کم تحرکی، خطر ابتلا به دردهای اسکلتی- عضلانی را کاهش می دهد و البته فعالیت بدنی سبک تا متوسط ​​مانند پیاده روی و جاروبرقی، تأثیری مانند فعالیت شدیدتر ندارد. محافظت از بدن . . در برابر این دردها

در این مطالعه، کارشناسان همچنین میزان بروز درد مزمن را بر اساس جنسیت، شاخص توده بدنی (BMI)، سن و رفاه مالی مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس نتایج، عواملی مانند فقر، جنسیت (زن)، اضافه وزن یا چاقی از عوامل خطر درد اسکلتی عضلانی هستند. متخصصان بر این باورند که درد در زنان به دلیل تفاوت های هورمونی بیشتر است، در حالی که در افراد چاق به دلیل افزایش وزن، استرس و فشار روی مفاصل رخ می دهد.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر نیلز نیدراشتراسر، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «درد مزمن در هر سنی یک نگرانی عمده و یکی از علل اصلی مرخصی استعلاجی یا ارجاع به اورژانس است.

وی تاکید کرد: این عارضه یکی از مشکلات شایع و پیچیده جامعه پزشکی است و کیفیت زندگی و رفاه بسیاری از بیماران را کاهش می دهد. هر فعالیتی به حفظ وضعیت بدنی خوب کمک می کند و بهتر از ورزش نکردن است، اما به نظر نمی رسد که ورزش متوسط ​​تأثیر طولانی مدتی در پیشگیری از درد مزمن داشته باشد. فعالیت بدنی نه تنها باید شدید باشد، بلکه باید حداقل یک بار در هفته انجام شود. کسانی که مثلاً ماهی یک بار دوچرخه سواری می کنند و فعالیت دیگر فقط کارهای سبک خانه است. آنها هنوز در جرگه غیر فعالان هستند.

دکتر نینا آتریج، نویسنده این مطالعه، گفت: “ما امیدواریم این نتایج به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا برنامه های ورزشی را طراحی کنند که شامل “فعالیت بدنی شدید و منظم” برای مشتریان و بیماران باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

کود در هر هکتار استفاده شود

کود در ادامه هر هکتار به کارگیری شود سولفات منگنز, مونو آمونیوم فسفات, مونو پتاسیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.