آمریکا برخی معافیت‌های تحریمی ایران را بازگرداند

[ad_1]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت بایدن تصمیم گرفته است برخی از معافیت های تحریمی ایران را برای تسهیل مذاکرات در وین بازگرداند.

به گزارش رویترز، دولت بایدن روز جمعه برخی از معافیت های تحریمی اعمال شده علیه ایران در دوره ترامپ را لغو کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این اقدام به منظور تسهیل مذاکرات در وین است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه چندین معافیت تحریمی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس که نسخه‌ای از بیانیه وزارت خارجه آمریکا را دریافت کرده است، معافیت‌های جدید به کشورها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های غیرنظامی نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر، آب سنگین اراکس و راکتور تحقیقاتی در تهران کار کنند. .

به گزارش یورونیوز، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه «تهدید تحریم‌ها» را علیه کشورها و شرکت‌های خارجی از جمله روسیه، چین و کشورهای اروپایی که با بخش غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران همکاری می‌کردند، لغو کرد.

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «معافیت از این فعالیت‌ها برای تسهیل مذاکراتی است که به دستیابی به توافق متقابل کمک می‌کند و راه را برای بازگشت ایران به تعهداتش هموار می‌کند».

وزارت امور خارجه به کنگره نیز اطلاع داد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که این اقدام همچنین برای کمک به منع اشاعه هسته‌ای و منافع امنیتی آمریکا و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

وزارت امور خارجه گفت که این اقدام بخشی از تعهد یا بخشی از توافق قبلی نیست و افزود که آنها همچنان بر همکاری با شرکا و متحدان برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات ایران متمرکز هستند.

خواندن
منظور از مشاوره شغلی چیست؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *