بازگشت معافیت‌های تحریمی ایران/آغاز محاکمه جمشید شارمهد/تاکیدات کرونایی

[ad_1]

مذاکرات وین / تحریم های آمریکا / رهبر تندر / ویروس کرونا و غیره از پربازدیدترین و قابل توجه ترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، در پی تمدید معافیت های آمریکا از تحریم های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور توضیحاتی را ارائه کرد که امروز به تیتر اصلی رسانه ها تبدیل شده است.

قیمت ند وی در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تا زمانی که تهران به تعهدات خود در قبال برجام برنگردد، تحریم های ایران را لغو نمی کنیم و نخواهیم کرد. ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبل انجام داد. ما شرکای بین المللی خود را قادر می سازیم تا به خطرات فزاینده مرتبط با عدم اشاعه و امنیت هسته ای در ایران رسیدگی کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا او روز جمعه اعلام کرد که تصمیم گرفته است برخی از معافیت های تحریمی اعمال شده علیه ایران توسط دولت ترامپ را برای تسهیل مذاکرات در وین بازگرداند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه برخی از معافیت های تحریمی ایران را که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ لغو شده بود، بازگرداند.

همچنین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وی گفت: ما به طرف آمریکایی از طریق برخی از افرادی که این روزها پیام را منتقل می کنند، گفته ایم که باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند. در عمل، خیرخواهی به این معناست که اتفاقی ملموس بر روی زمین در حال وقوع است.

لهجه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خبر حق قانونی ایران برای ادامه توسعه توان هسته ای خود خبر دیگری بود.

خواندن
رول لیبل حرارتی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

علی شمخانی در صفحه توئیتر خود نوشت: حق مشروع ایران برای ادامه تحقیق و توسعه و حفظ توانمندی‌های هسته‌ای و دستاوردهای صلح‌آمیز همراه با تضمین امنیت این کشور از شر محافظت‌شده، با هیچ توافقی محدود نمی‌شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین در گفتگو با شبکه من. اس. ان. بی. شی تاکید کرد که بازگشت به برجام گامی ارزشمند در راستای منافع ملی آمریکاست.

رابرت مالی در پاسخ به این سوال که طرف ایرانی به دلیل خروج یکجانبه واشنگتن از برجام در گذشته و ترور فرمانده ارشد نظامی این کشور توسط آمریکا دیگر اعتمادی به واشنگتن ندارد و می‌خواهد این اتفاق تکرار نشود. وی گفت: من نمی‌توانم خود را به جای آنها بگذارم، اما درست است که نظام سیاسی ما به ما اجازه نمی‌دهد رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را مجبور به ماندن در توافق کنیم. دولت بعدی تصمیم خود را خواهد گرفت. آنچه می توانیم بگوییم این است که پرزیدنت بایدن به وعده خود عمل خواهد کرد و به صراحت گفته است که تا زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند باشد، ما به تعهدات خود دیل برجام نیز احترام خواهیم گذاشت.

به گفته کوروش احمدی کارشناسی ارشد در روابط بین الملل ایران و آمریکا اراده سیاسی لازم و کافی برای دستیابی به توافق را دارند و مهمترین و اساسی ترین دستاورد توافق در مذاکرات وین افزایش امید مردم ایران به آینده است.

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان وی در خصوص مذاکرات هسته ای وین نیز در مجلس تاکید کرد که ما به دنبال مذاکراتی هستیم که به رفع تمامی تحریم ها منجر شود، در غیر این صورت این مذاکرات برای کشور ما غیر از اتلاف وقت بی نتیجه خواهد بود.

خواندن
۱۰ نکته درباره آلودگی خاک
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سایر اخبار مرتبط را می توانید از لینک های زیر دنبال کنید.

دستیابی به توافق در وین در روزهای آینده دشوار، اما ممکن است

همه باید به مقامات و مذاکره کنندگان وزارت خارجه اعتماد کنند

باید بدون عجله تصمیمات جسورانه بگیریم / فریب دستکش های مخملی آمریکایی را نخواهیم خورد

تبلیغات جدید ایالات متحده؛ بازی حاصل جمع صفر

نگرانی آمریکایی ها از توان موشکی ایران/ هشدار چند تن از نمایندگان مجلس نمایندگان به بایدن

***

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سرکرده گروه تروریستی گروم تعیین شده است.جمشید شارمهدروز یکشنبه 17 بهمن ماه با حضور خبرنگاران در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می شود.

گروهک تروریستی تندر یکی از گروه هایی است که در دو دهه گذشته تحت عنوان انجمن سلطنتی ایران به نفع رژیم پهلوی شروع به فعالیت کرده و با رویکرد توهین به حرم و انتقال به خارج از مرزها دست به فعالیت های تخریبی زده است. حملات تروریستی.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابل تاج رئیس جمهور وی تاکید کرد: کارکنان بهداشتی باید نظارت دقیقی بر اجرای اقدامات سلامتی در جوامع به ویژه در اماکن زیارتی داشته باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *