دومین شرکت اسرائیلی با خدماتی مشابه “پگاسوس”/نام عربستان در میان مشتریان دولتی

[ad_1]

رویترز گزارش داد که یک شرکت جدید اسرائیلی از آیفون‌ها جاسوسی می‌کند و رویکردی مشابه با NSO دارد.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از پنج منبع آگاه اعلام کرد که یک شرکت اسرائیلی به نام “Kua Dream” توانسته حفره های امنیتی سیستم عامل IOS و همچنین مزایای استفاده از خلاء امنیتی در نرم افزارها و اپلیکیشن های اپل را شناسایی کند. زمانی که شرکت اسرائیلی “NSO” گوشی های آیفون را در سال 2021 هک می کند.

Kwa Dream یک شرکت کوچک و مبهم اسرائیلی است.

این شرکت در توسعه ابزارهای هک گوشی های هوشمند برای مشتریان دولتی تخصص دارد.

به گفته منابع موثق، دو شرکت رقیب در سال گذشته توانایی هک کردن آیفون‌ها را از راه دور به دست آوردند، به این معنی که این دو شرکت می‌توانند گوشی‌های اپل را بدون باز کردن لینک‌های مخرب و دریافت اطلاعات آن‌ها در معرض خطر قرار دهند.

کارشناسانی که از سال گذشته در حال بررسی و تجزیه و تحلیل موارد نقض حقوق گروه NSO و Qua Dream هستند، معتقدند که هر دو شرکت از روش‌های نرم‌افزاری بسیار مشابهی به نام «ورود اجباری» برای هک آیفون استفاده کرده‌اند. روش نصب بدافزار بر روی دستگاه های خود

یکی از کارشناسان گفت که استفاده دو شرکت از روش پیچیده ای به نام “صفر کلیک” ثابت می کند که تلفن ها نسبت به ابزارهای جاسوسی دیجیتال موثر آسیب پذیرتر از آنچه صنعت تلفن اعتراف می کند، آسیب پذیر است.

بر اساس این گزارش، در سال 2021، پس از مطالعه 17 رسانه بین المللی که در 18 جولای منتشر شد، این نرم افزار توجه جهانی را به خود جلب کرد زیرا نرم افزار NSO Pegasus برای جاسوسی از حداقل 180 روزنامه نگار و 600 فعال حقوق بشر و همچنین 65 تجارت مورد استفاده قرار گرفت. صاحبان در تعدادی از کشورها استفاده می شود.

خواندن
در حوزه بانک ژنتیک ۱۳۰ هزار نمونه را اخذ کردیم 
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

Qua Dream برنامه ای به نام Rain توسعه داده است که شبیه به نرم افزار جاسوسی NSO Pegasus است که علاوه بر ایمیل، عکس ها، پیام های معمولی و مخاطبین، گوشی هوشمند و پیام های واتس اپ و تلگرام را رصد می کند.

رویترز تاکید کرد که این برنامه می تواند فورا تماس ها را ضبط کند، دوربین جلو و عقب و میکروفون را فعال کند.

چهار منبع همچنین به رویترز گفتند که چندین خریدار Qua Dream نیز با NSO تجارت کردند، از جمله عربستان سعودی و مکزیک، که متهم به استفاده از جاسوس افزارها برای هدف قرار دادن مخالفان سیاسی هستند.

دو منبع گفتند که دولت سنگاپور یکی از اولین مشتریان کوآ دریم بوده است و اسناد بررسی شده توسط رویترز نشان می دهد که فناوری نظارتی این شرکت نیز در اختیار دولت اندونزی قرار گرفته است.

رویترز نتوانست تعیین کند که آیا اندونزی واقعاً با این شرکت معامله می‌کند یا خیر، و خاطرنشان کرد که مقامات عربستان سعودی، مکزیک، سنگاپور و اندونزی به پیام‌هایی که خواستار اظهارنظر درباره Qua Dream بودند، پاسخ ندادند.

دیپ آیتل، فعال امنیت سایبری، گفت: «مردم می‌خواهند فکر کنند که امن هستند، و شرکت‌های تلفن می‌خواهند شما فکر کنید آنها امن هستند. با توجه به اخباری که می شنویم و می شنویم، این واقعیت یک «توهم» بیش نیست.

یکی از سخنگویان NSO گفت که شرکت او با CoA Dream شریک نشده است و افزود که صنعت اطلاعات سایبری جهانی به سرعت در حال رشد است.

اپل در ماه نوامبر علیه NSO Group به دلیل نقض شرایط استفاده و قرارداد خدمات تلفن های خود شکایت کرد. این پرونده هنوز در مراحل اولیه است و در دست بررسی است.

خواندن
خرید مبل چستر ارزان قیمت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *