رابرت مالی: بازگشت به توافق هسته‌ای در راستای منافع ملی آمریکاست

[ad_1]

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد که بازگشت به برجام گامی ارزشمند در راستای منافع ملی آمریکا است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با شبکه ام اس ان بی سی، درباره آخرین تحولات برنامه هسته ای ایران، بر لزوم بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای تاکید کرد و گفت: اگر توافق نکنیم، ایران نامحدود و نامحدود خواهد بود. به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه دهد. اکنون با توجه به دستاوردهای هسته ای آنها در سال های اخیر و پس از خروج آمریکا از توافق، دستیابی به همه منافع برجام به بهانه عدم اشاعه و پرهیز از سلاح های هسته ای حاصل شده در سال 96 امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: این یکی از پیامدهای فاجعه بار بی شمار تصمیم خروج از توافق هسته ای بود، اما اکنون کارشناسان ما و موضع رئیس جمهور بایدن، وزیر امور خارجه، بلینکن و همه اعضای تیم می گویند که بازگشت به NPT یک گام ارزشمند است. این به نفع منافع ملی ایالات متحده است و تا حد زیادی از توسعه توان هسته ای ایران برای ساخت بمب و جلوگیری از تنش بیشتر در خاورمیانه جلوگیری می کند.

مالی افزود: بنابراین بازگشت به توافق هسته‌ای هنوز ارزشش را دارد، اما ما مستقیماً به ایران گفته‌ایم که زمان زیادی نداریم و با توجه به پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران، تنها چند هفته فرصت داریم تا به توافق برسیم. به معامله بازگردیم، یا متأسفانه راه‌هایی داریم.” ما باید به دیگری نگاه کنیم.

باید تکمیل شود

خواندن
لیبل چیست؟ کاربرد لیبل و برچسب (61)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *