رشد ۱۵۷ درصدی مراجعات سرپایی کرونا در تهران / وضعیت ابتلا در مدارس در حال بررسی

[ad_1]

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران با بررسی آمار مبتلایان در مدارس از تصمیم برای ادامه تحصیل در مدارس ابتدایی تهران خبر داد.

به گزارش ایسنادکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استان تهران گفت: متاسفانه در گزارش های آماری ویروس کرونا شاهد افزایش سیر و شتاب چشمگیر در رشد تعداد بیماران و بستری ها هستیم. ” مطالعات نشان داده است که این سویه رو به زوال است و نباید آن را ساده کرد.. دامنه قله های آمیکرون در جهان تقریباً بزرگتر از دلتا است.

وی ادامه داد: اولین موضوع در راهبرد مقابله با آمیکرون بحث واکسیناسیون است. البته ضرر ساده انگاری را نباید گذاشت. تجربه جهانی نشان می دهد که سویه آمیکرون سیستم های مراقبت های بهداشتی را به چالش کشیده است. به ترتیب در روزهای اخیر آمادگی نظام سلامت در استان تهران را افزایش داده ایم.

زالی تصریح کرد: این سمینار با حضور 108 نفر از مدیران بیمارستان برگزار شد و شرایط استان بررسی شد و به زودی سمینار دیگری به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر گسترش تخت های کودکان در بیمارستان های کودکان و بیمارستان های دولتی است که در این بخش ها نیز شاهد افزایش پذیرش کودکان در بخش های مراقبت ویژه کودکان هستیم. بنابراین آمادگی بخش های کودک باید افزایش یابد.

فرمانده عملیات کرونا در استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم استفاده از دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: در اکثر کشورهایی که میزان مرگ و میر کمتری دارند شاهد پوشش دوز سوم هستیم، بنابراین ساده ترین مداخله این است که تشویق مردم به دریافت دوز سوم در حال حاضر حدود 3.6 میلیون نفر در تهران دوز سوم خود را دریافت کرده اند. اما هنوز با تزریق اول و دوم در تهران فاصله داریم. خوشبختانه در چند روز گذشته شاهد استقبال گسترده‌تری از واکسن‌ها در تهران بوده‌ایم. به این ترتیب، روز گذشته 111 هزار دوز واکسن تزریق شد که از این تعداد 99 هزار واکسن نوبت سوم و 7000 دوز نوبت اول بود، بنابراین معرفی دوز سوم افزایش چشمگیری داشت.

خواندن
قالیباف: از فرصت قانون جهش تولید دانش بنیان استفاده شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

زالی بر لزوم افتتاح مراکز واکسیناسیون در تهران تا پایان سال تاکید کرد و افزود: سبد واکسن نوبت سوم این واکسن در روزهای اخیر افزایش یافته است. از سوی دیگر، تا جایی که همه دستگاه‌های قوه مجریه می‌توانند میزان ازدحام و ازدحام را در بدن خود کاهش دهند، قطعاً این امر به نفع نظام سلامت است. بنابراین دستگاه ها باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

فرمانده ستاد عملیاتی کرونا استان تهران همچنین در تشریح آمار سویه آمیکرون گفت: طی یک هفته گذشته شاهد افزایش بستری‌ها و موارد در استان بوده‌ایم و در حوزه مراجعات سرپایی نیز شاهد هستیم. شاهد افزایش 157 درصدی پذیرش در بخش مراقبت های ویژه بودیم. 51 درصد رشد داشته است. در 24 ساعت گذشته 16 هزار نفر را به بخش سرپایی ارجاع دادیم که 20 درصد تعداد مراجعین 7 تا 12 ساله هفته گذشته است. افراد از صفر تا یک سال، یعنی. نوزادان نیز بیشتر مستعد ابتلا به سویه آمیکرون هستند و باید زودتر به پزشک مراجعه کنند. بنابراین والدین باید واکسیناسیون فرزندان خود را در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص ادامه نداشتن مدارس ابتدایی در استان تهران گفت: در حال آنالیز آلودگی در مدارس هستیم که پس از آن تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. 7900 مدرسه در استان تهران وجود دارد که آمار آنها حفظ می شود. پس از گزارش، تصمیمات بعدی در این زمینه در ستاد منطقه اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *