شعله‌ور شدن آتش کرونا در کودکان / سنین زیر ۱۲ سال؛ گروه هدف اُمیکرون

[ad_1]

رئیس بیمارستان اطفال علی اصغر(ع) با تاکید بر افزایش تعداد کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونر گفت: تخت های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن است و اگر به همین منوال ادامه دهیم به زودی با کمبود مواجه خواهیم شد. از تخت ها.”

دکتر فرهاد چوبدار در گفت وگو با ایسنا“در 10 روز گذشته، دو ویژگی مهم رخ داده است”؛ اولاً، تقریباً 60٪ از آزمایشات آزمایشگاهی عروق کرونر مثبت است، به این معنی که بیماری در حال بدتر شدن است. ویژگی دوم این است که مجبور شدیم از دو بخش بیمارستان در بخش تاج استفاده مجدد کنیم. اما با وجود این افزایش ظرفیت، اورژانس همچنان مملو از بیماران کووید 19 است و ورودی کلینیک بیماران کرونا افزایش یافته است.

وی افزود: برخلاف پیک های قبلی، تعداد کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب بیشتر از بزرگسالان است و به نظر می رسد گروه هدف omicron ها زیر 12 سال سن داشته باشند.; از این گذشته، در بین بیماران ما حتی یک کودک چند روزه با تاج میکرونی در بیمارستان بستری شده است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت عمومی این کودکان اظهار داشت: وضعیت عمومی کودکان بسیار بهتر از سویه های دلتا است و نیاز به داروهای قوی مانند رامد سیویر، IVIG، کورتون و … است. عالی نیست . اکثر آنها نیاز به مراقبت های حمایتی دارند، اما اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند یا تحت شیمی درمانی و غیره باشند، طبیعتا بدتر می شوند و کارشان به بخش مراقبت های ویژه می رسد.

او ادامه داد: دوره میکرون کرونر در کودکان در اوج ششم افزایش یافت. این بدان معنی است که گاهی اوقات 20-25 روز نیز علامتی است، که ما معتقدیم به این دلیل است که کرونا آمیکرون با سایر ویروس ها مانند آدنوویروس ها، راینوویروس ها یا کرونا با سویه های دیگر مرتبط است.

خواندن
تغییر ۲۱ معاون فرماندار و بخشدار در گلستان/ تغییرات مدیران در ۸ شهرستان نهایی شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: البته این در شرایطی است که هم اکنون فصل آلودگی هوا و شروع فصل آلرژی را داریم و مدت زمان بیماری رو به افزایش است. قطعا علائم در کودکان ناشی از یک بیماری ریوی است و دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند. یعنی التهاب حنجره و گرفتگی صدا، آبریزش بینی، قرمزی چشم و… ایجاد می شود. البته باید به خاطر داشت که در تمام این 25 روز در حالی که کودک علائمی دارد نباید بیماری را به دیگران منتقل کند.

این متخصص نوزادان توضیح داد: اکثر کودکان معمولاً از طریق سایر کودکان در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها به Emicron آلوده شدند. این کودکان واکسینه نشده اند و به راحتی مبتلا می شوند و در بزرگسالان نیز ممکن است مبتلا شوند.

او اضافه کرد: بیشترین مراجعه ما به بیمارستان در گروه سنی 2 تا 6 سال است و بیشترین شیوع در این محدوده است.; اما مراجعین زیر 2 سال یا 6 تا 12 سال هم هستند. 90 درصد مراجعین نیازی به بستری ندارند، حمایت سرپایی و درمان کافی است، اما افرادی که بیماری های همزمان دارند بستری می شوند. اگر کودک فقط بیماری عروق کرونر قلب داشته باشد، 2 تا 5 روز در بیمارستان بستری می شود، اما اگر بیماری زمینه ای داشته باشد، بسته به شدت بیماری، گاهی ممکن است تا یک ماه در بیمارستان بستری شود.

رئیس بیمارستان اطفال علی اصغر(ع) گفت: حدود 60 درصد بیمارانی که آزمایش PCR انجام داده اند مثبت بوده و اگر 20 درصد نتایج منفی کاذب را در نظر بگیریم، در واقع حدود 80 درصد بیماران اورژانس ما در حال حاضر از بیماری عروق کرونر قلب رنج می برند.

خواندن
بیانیه معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی درباره منع حجاب در مسابقات ورزشی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی گفت: در مواجهه با اوج بیماری همه گیر، ما به سرعت با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم. از طرفی همکاران ما به بیماری عروق کرونر مبتلا می شوند و اگر هر کدام باید 5-7 روز در خانه بمانند دچار مشکل می شویم. ما نمی‌توانیم یک موقعیت رزیدنت یا متخصص اطفال را به سرعت ببندیم. چون سالها طول کشید تا یاد گرفت. تخت‌های بیمارستان به سرعت پر می‌شوند و اگر همین شیب را پایین بیاوریم، به سرعت تخت‌هایمان تمام می‌شود. با کمک کارکنان مراقبت، آنها نیز به سرعت از چرخه خارج می شوند و ما می توانیم از کمبود نیرو رنج ببریم.

وودمن تاکید کرد: اکنون در شعبه صعودی پیک هستیم و امیدواریم که اوج شیوع تا اواسط اسفندماه سپری شود. و هنگامی که آمیکرون تلاقی داده شود، کودکان مصونیت گله ای خواهند داشت و سیستم ایمنی آنها آنتی بادی هایی علیه آمیکرون ایجاد می کند، به طوری که این گروه سنی که مجوز واکسیناسیون ندارند، به طور طبیعی ایمن خواهند بود. البته رفتار کرونا همیشه تعجب برانگیز بوده و رفتار آینده این ویروس قابل اعتماد نیست.

مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ که باعث کم آبی بدن می شود، کاهش هوشیاری، عفونت های شدید دستگاه تنفسی فوقانی مانند لارنژیت شدید و گرفتگی صدا و مشکل در تنفس علائمی هستند که بلافاصله در کودک مشاهده می شود. مرکز سلامت. در غیر این صورت با مراجعه به مطب پزشک و ادامه درمان می توان علائم اولیه را درمان کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *