مشکلات منطقه به شرط عدم مداخله خارجی قابل حل و فصل است

[ad_1]

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت ممتاز عراق در سیاست حداکثری روابط جمهوری اسلامی ایران و همسایگان، گفت: امیدواریم روند تشکیل ساختارهای سیاسی در عراق با وحدت و وحدت ملی پیش برود که به ثبات منجر شود. و رشد در پیشرفت مردم عراق.”

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در گفت و گوی تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، با بیان اینکه گسترش و تعمیق روابط دو کشور همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: این روابط همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده است. عراق با گسترش روابط با کشورها و مناطق همسایه، موقعیت ممتازی را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمهور افزود: ایران همواره بر دولت قوی و منسجم و جامعه قوی و متحد در عراق تاکید داشته است.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه تهران و بغداد کارنامه موفقی در مبارزه با داعش و گروه های تکفیری دارند که می تواند در زمینه تقویت امنیت و ثبات منطقه ادامه یابد، گفت: همه مشکلات و مسائل منطقه به شرط مداخله قابل حل است. توقف فرامنطقه ای
وی افزود: مشکلات منطقه نتیجه زیاده خواهی آمریکایی هاست و اگر به صورت واقعی و نه ظاهری از منطقه بیرون رانده شوند، خواهیم دید که کشورهای منطقه خودشان می توانند صلح را به طور کامل برقرار کنند. ، ثبات و امنیت. او گفت که با هم در منطقه همکاری کنند.
آیت الله رئیسی با قدردانی از تلاش های دولت عراق برای مذاکره ایران و عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه دهد، مشروط بر اینکه سعودی ها آماده ادامه مذاکرات در فضایی متشکل از یکدیگر باشند. درک و احترام متقابل.”
رئیس جمهور با یادآوری سختی ها و مشکلاتی که بر مردم یمن وارد شده است، ابراز امیدواری کرد که دولت عراق بتواند یک ابتکار منطقه ای برای رفع محاصره و حفظ حقوق مردم یمن رهبری کند.
مصطفی القدیمی، نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه افزایش سطح مبادلات اقتصادی با ایران برای عراق بسیار مهم است، افزود: بغداد از سیاست همسایگی و توسعه منطقه ای ایران استقبال کامل می کند و امیدواریم سطح همکاری ها و همکاری ها افزایش یابد. روابط دو کشور تقویت خواهد شد.» گسترش و تعمیق.

خواندن
کمپرسور اسکرو بیتزر مدل Bitzer) CSH6563 60)
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *