750 هکتار درختکاری به ازای ساخت «سد نرماب»

[ad_1]

ایسنا/ گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به تمرکز مداوم این شرکت بر کاربردهای زیست محیطی پروژه ها، گفت: در ازای احداث سد نرماب و قطع تعدادی از درختان این سد 750 هکتار درخت کاشته شد. مسیر

سید محسن حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای به عنوان یک سازمان خدمات رسان و دوستدار محیط زیست همواره به کاربردهای زیست محیطی پروژه های خود توجه دارد، اظهار کرد: ما هیچ گاه حاضر به پیشرفت نیستیم. ما اهداف را نادیده می گیریم. توسعه و یا حتی خدمت به مردم محیط زیست به عنوان یک گنجینه ملی متعلق به همه نسل ها.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای گلستان از سال 93 در بیش از 750 هکتار از اراضی شهرستان های مینودشت و گالیکش و در حوضه های بالادست سد برای جبران قطع درختان در مراحل مختلف ساخت نرماب اقدام به کاشت درخت کرده است. سد مینوداش. درختکاری چندین برابر تعداد درختان قطع شده در نتیجه این طرح است که نشان دهنده توجه و نگرانی ما به مشکل حفاظت از محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید کرد: این اقدام توسط شرکت آب منطقه ای با اعتبار سد نورما برای جبران خسارات زیست محیطی وارد شده به منابع ملی مخزنی و اجزای اجرایی سد نورما طی سال 93 انجام شده است. به حوضه های بالادست این سد. ، تصریح کرد: در این درختکاری که با هماهنگی و نظارت اداره کل منابع طبیعی استان انجام شد از انواع گونه های مثمر و غیر مولد استفاده شد.

خواندن
اجرای سند الگوی پیشرفت، نیازمند تحول اساسی در بینش‌ها و ساختارهاست
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

حسینی با اعلام اینکه این درختکاری ها ادامه خواهد داشت، قطع درختانی که زیر آب می روند یکی از شروط اصلی آبیاری سد نرماب است، تصریح کرد: قبل از آبیاری سد باید این درختان قطع و ریشه آن ها قطع شود. و خاک گیاه باید به طور کامل جمع آوری شود زیرا این سد نیز برای مصارف شرب ساخته شده است، بنابراین باید تمام مسائل مربوط به کیفیت آب کاملا رعایت شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *