آغاز نشست سران اتحادیه آفریقا

[ad_1]

رئیس کمیساریای عالی پناهندگان اتحادیه آفریقا (UNHCR) در نشستی در آدیس آبابا گفت: وضعیت امنیتی در قاره آفریقا به دلیل تروریسم و ​​کودتاهای نظامی نگران کننده است.

به گزارش اسپوتنیک، موسی فاگی، رئیس کمیسر اتحادیه آفریقا، در سی و پنجمین اجلاس سران در آدیس آبابا، اتیوپی، گفت: «وضعیت امنیتی در آفریقا به دلیل تروریسم و ​​کودتاهای نظامی نگران کننده است و رویکرد جدیدی مورد نیاز است. و امنیت

وی گفت: تضمین حاکمیت کشورها، عدم مداخله و استقلال برای ما مهم است. ما باید با تحولاتی که آفریقا اخیراً شاهد آن بوده است مقابله کنیم. ما باید برای مقابله با این چالش ها دور هم جمع شویم. یک وب سایت اگر فقط با همه چیز ترکیب شود چه فایده ای دارد؟ کشورهای آفریقایی برای حل این مشکلات به حمایت زیادی نیاز دارند.

نشست سران اتحادیه آفریقا امروز (شنبه) با حضور تعدادی از رهبران و نهادهای آفریقایی در آدیس آبابا آغاز شد.

ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در این نشست گفت: «ما باید به طور جمعی از آفریقا بخواهیم که درخواست آفریقا برای دو کرسی دائمی و پنج کرسی غیردائم در شورای امنیت را بپذیرد.

ابی احمد گفت: «بیش از هفت دهه از تأسیس سازمان ملل می گذرد و آفریقا هنوز یک شریک کوچک است و نقش مهمی در این نهاد بین المللی ایفا نمی کند».

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس ویدئویی گفت: «همکاری بین سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا قوی‌تر از همیشه است». ظلم ریشه در نظام های جهانی دارد و آفریقایی ها بیشترین هزینه را برای آن می پردازند. اختلافات غیراخلاقی که آفریقا را درگیر می کند با درگیری های مسلحانه، تنش های سیاسی، اقتصادی، نژادی و اجتماعی، نقض حقوق بشر، خشونت علیه زنان، تروریسم و ​​کودتای نظامی دامن می زند.

خواندن
اختصاص یارانه ۱۰۹ هزار میلیارد تومانی برای تامین کالاهای اساسی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

محمد آشتیه نخست وزیر فلسطین نیز از اتحادیه آفریقا خواست تا عضویت اسرائیل در این اتحادیه را به عنوان ناظر تعلیق کند.

وی گفت: «پذیرفتن عضویت اسرائیل در اتحادیه به عنوان ناظر، «پاداش ناروا» برای تخلفات دولت اسرائیل علیه فلسطینیان است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *