انقلابی در تشخیص و درمان سرطان پستان با کیت‌های تشخیصی نوین

[ad_1]

پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی به عنوان قطب سرطان سینه کشور گام های بسیار مهمی در توسعه فناوری های نوین تشخیصی برداشته است.

به گزارش ایسنا، دکتر آسیه الفتبخش، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان) به دستاوردهای فناوری این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: در کنار پیشرفت های تشخیصی و درمانی در دنیا، ایران نیز به پیشرفت های خوبی دست یافته است.

کیت تشخیص CTC

کیت تشخیصی برای CTC‌ (سلول‌های سرطانی در گردش) در مؤسسه معتبر تحقیقات سرطان چاپ سه بعدی شد و ما در حال آزمایش این کیت‌ها بر روی نمونه‌های خون بیماران در مراحل بالا هستیم که به سایر قسمت‌های بدن متاستاز داده‌اند. اما در زمینه درمان سرطان می خواهیم بتوانیم از این کیت ها در تمام مراحل بیماری استفاده کنیم. با کیت های تشخیصی CTC، انکولوژیست ها می توانند پاسخ بیماران به درمان را بر اساس وجود یا عدم وجود سلول های سرطانی در گردش ارزیابی کنند.

دستگاه تشخیص سلول سرطانی در لبه بافت تومور

این مامولوژیست و مدرس پژوهشکده سرطان معتمد تاکید کرد: با همکاری دانشکده مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه تهران تعدادی فناوری تولید می کنیم و آزمایشات بالینی آنها در پژوهشکده معتمد انجام شد. این یکی از ابزارهای تشخیصی سلول های سرطانی در حاشیه بافت تومور است که حساسیت خوبی به پاتولوژی دارد و انتظار داریم در آینده حساسیت تشخیصی حین جراحی را افزایش دهد.

مورد نیاز / بدون نیاز به کیت ارزیابی شیمی

دکتر الفتبخش خاطرنشان کرد: این پژوهشکده مورد اعتماد کیت هایی را نیز تولید می کند تا نیاز یا عدم نیاز به شیمی درمانی را مشخص کند. البته چنین کیت هایی تولید شده است اما مرحله بالینی (اندازه گیری و تست عملکرد کیت ها) زمان کمی می طلبد. نمونه‌های خارجی کیت‌های شیمی‌درمانی انجام/بدون، بسیار گران هستند و تهیه آن بسیار دشوار است. نمونه های بیمار باید به خارج از کشور فرستاده شوند تا ببینند آیا بیمار به شیمی درمانی نیاز دارد یا خیر.

خواندن
هرکجا پیشرفت می‌بینیم به دلیل اعتماد به جوانان است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: در پژوهشکده معتمد دو نوع کیت ژن 21 و 12 برای تشخیص نیاز/عدم نیاز به شیمی درمانی تولید کرده ایم و در مرحله آزمایشات بالینی و اعتبارسنجی (تایید پاسخ مشابه) هستیم. به نمونه کیت های خارجی). به جرات می توانم بگویم ما اولین مرکزی در کشور هستیم که در تولید کیت های تشخیصی شیمی درمانی تسلط داریم. تولید این کیت ها بسیار پرهزینه است و در این زمینه نیازمند حمایت های زیادی هستیم تا مراحل اعتبار سنجی به سرعت انجام شود و بتوانیم از این کیت ها برای بیماران در کشور استفاده کنیم.

نیاز به اهداکنندگان برای حمایت از تولید کیت های تشخیص سرطان

دکتر شیوا مقدم، رادیوتراپیست، انکولوژیست و دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان نیز اظهار داشت: برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه که دارای تومورهای خوش خیم هستند ممکن است نیازی به شیمی درمانی نداشته باشند. کیت های شیمی درمانی/غیر شیمی درمانی امکان مطالعه ژنتیکی تومور و تعیین فراوانی عود بیماری را فراهم می کند و در نتیجه اثرات شیمی درمانی را کاهش می دهد.

دکتر مقدم افزود: اعتبارسنجی و مقایسه عملکرد کیت های تولیدی ایرانی با مدل های آمریکایی و کانادایی بسیار پرهزینه است و به همین دلیل برای تسریع در روند اعتبارسنجی نیازمند حمایت خیرین هستیم و امیدواریم با ساخت این کیت ها در کشور بتوانیم نیاز بیماران را برطرف کنیم. “

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *