کدخدایی: امام در شکل‌گیری و پیشبرد انقلاب بر حضور جدی مردم تاکید داشتند

[ad_1]

نماینده سابق شورای نگهبان اظهار داشت: امام خمینی (ره) در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بر وحدت دین و سیاست تاکید کردند و آن را یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دادند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی کدایی صبح یکشنبه در نشست انقلاب اسلامی ایران با موضوع آثار اندیشمندان جهان که به همت جهاد دانشگاهی و انجمن جهان شناسی ایران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ایران. تهران: در رژیم پهلوی، مردم اگرچه ساختارهای سیاسی کشور در قالب یک حکومت مدرن عمل می کردند، اما مردم در صحنه سیاسی کشور نقشی نداشتند و در این زمینه تصمیم نمی گرفتند که می تواند. در مسئله جدایی بحرین از ایران دیده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه نهادهای حکومت مدرن در این دوره فعالیت کردند اما هیچ کدام توانایی حفظ حقوق مردم را نداشتند، تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های دوران پهلوی عدم حاکمیت قانون در کشور بود. .

کدخدایی با بیان اینکه رژیم پهلوی بر جدایی دین از سیاست تاکید داشت، اضافه کرد: در این دوره نه تنها سکولاریسم، بلکه نوعی سیاست غیرمذهبی را دیدیم که در زمان رضاخان در ماجرای گشایش نمود پیدا کرد. حجاب و حمله به حوزه علمیه قم در سال 1342 دیدیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر مشارکت جدی مردم در پیشبرد انقلاب اسلامی و شکل‌دهی آن تاکید داشتند، افزود: امام خمینی (ره) اتحاد دین و سیاست را یکی از ارکان نهضت خود قرار دادند. . ، زیرا وقتی از او پرسیدم که چگونه می خواهید کشور را اداره کنید، گفتند که آن را بر اساس احکام اسلامی و همان احکام اسلامی استوار کردند و با انتخاب آن، نظام سیاسی جدیدی در ایران شکل دادند و دین مبین اسلام پایه و اساس آن بود. قانون اساسی.

خواندن
میدی کنترلر نکتار Nektar Impact GX61 ( قیمت, خرید, فروش )
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

كدايي با بيان اينكه امام خميني (ره) نيز بر قانون مداري و قانون گرايي تأكيد فراوان داشتند، افزود: در اين زمينه ايشان تأكيد داشتند كه هر چه زودتر قانون اساسي كشور تدوين شود و در همين چارچوب به شوراي انقلاب دستور دادند كه اين كار را انجام دهد. در اسرع وقت.” اقدامات لازم برای تدوین قانون اساسی

وی با بیان اینکه توجه به آرا و نظرات مردم نزد امام خمینی (ره) بسیار مهم است، گفت: ایشان از همان ابتدا تاکید داشتند که برخی کارها باید با مشارکت و نظر مردم انجام شود. بر خلاف برخی تصورات، در این زمینه از مردم خواسته شد نظر خود را اعلام کرده و در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *