امیرعبداللهیان: به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم/ هیچ پیش‌شرطی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم

[ad_1]

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره روند مذاکرات وین پاسخ داد و گفت: ایران به دنبال توافق خوب در این مذاکرات است و ملاک رفتار عملی طرف‌های مذاکره‌کننده است نه اظهاراتی که فقط روی کاغذ بیان می‌شود. .

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بحث در مورد پیش نیازهای توافق در مذاکرات وین.وی گفت: ما هیچ پیش شرطی از آمریکا دریافت نکرده ایم و اساسا مذاکرات ما روندی دارد که در آن بحث پیش شرط مطرح نمی شود. نمیدونم این چه خبره اما تا جایی که به ما مربوط می شود بحث پیش شرط مطرح نیست و متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط ها به دست ما نرسیده است و البته این مذاکرات بر اساس دیدگاه ها و توافقات کارشناسی است که نتیجه آن یک توافق خوب به نفع ملت است و اگر این کشور ما باشد، آن وقت پیش خواهد رفت.

ما هیچ پیش شرطی از طرف آمریکایی دریافت نکرده ایم و اساسا مذاکرات ما روندی دارد که در آن بحث پیش شرط مطرح نمی شود.

امیر عبداللهیان در گفتگو با صدا و سیما وی در پاسخ به این سوال که لغو برخی تحریم ها آیا این خبر صحت دارد و پیامدهای این تحریم ها چیست؟او گفت: «آنچه روی کاغذ انجام می شود می تواند چیز خوبی باشد. اما اقدامات طرف آمریکایی برای ما مهم است.

وی افزود: ما می‌خواهیم ببینیم روی زمین چه اتفاقی می‌افتد. برای ما مهم است که بتوانیم رفتار عملی آمریکایی ها در رفع تحریم ها را به صورت ملموس و عینی ببینیم.

آنچه برای ما مهم است نتیجه مذاکراتی است که در مذاکرات وین انجام می دهیم و توافقی که در آنجا حاصل خواهد شد. البته آمریکایی ها از طریق برخی واسطه ها به ما پیام های مکرر می دهند و مدعی می شوند که ما حسن نیت داریم. در روند مذاکرات کنونی هنوز شاهد ابتکار جدی و قابل توجهی از طرف آمریکایی نبوده ایم. به نظر ما ابتکار ابتکاری است که باید در مذاکرات 1+4 و در اسناد غیررسمی که ما و آمریکایی ها از طریق اتحادیه اروپا رد و بدل کرده ایم قابل مشاهده باشد یا در عمل شاهد لغو برخی تحریم ها باشیم. بنابراین ملاک ما رفتار عملی آمریکاست.

امیرعبداللهیان وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند یک قرارداد دو ساله منعقد کند و آیا می توان به توافق با تاریخ رسید؟وی گفت: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم. ما به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم.

خواندن
تکذیب دروغ‌پراکنی رسانه‌های سعودی - ایسنا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *