انصارالله آمار تعداد کودکان سرطانی یمن را منتشر کرد

[ad_1]

انصارالله یمن نسبت به تعداد بالای موارد سرطان در یمن هشدار داد و بر لزوم سفر بیماران به خارج از کشور برای درمان و تسهیل در ارسال محموله های داروهای ضروری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی تشکیل شده توسط گروه انصارالله طی مراسمی در صنعا به مناسبت روز جهانی سرطان گفت: این روز زمانی فرا می رسد که کودکان یمنی سرطان دلیل محاصره اقتصادی دشمن این است که آنها بسیار رنج می برند.

وی همچنین از دو برابر شدن تعداد مبتلایان به سرطان به ویژه کودکان خبر داد.

وی افزود: بیش از 60 هزار بیمار در مراکز سرطان با کمبود تجهیزات و تجهیزات مواجه هستند و تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به سرطان خون در حال افزایش هستند.

متوکل تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک مبتلا به سرطان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات به دلیل محاصره اقتصادی در معرض خطر مرگ قرار دارند. از سوی دیگر به دلیل بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا، بیماران نمی توانند برای درمان به خارج از کشور سفر کنند.

وی با تاکید بر لزوم واردات تجهیزات پزشکی هسته ای و داروهای هسته ای، اتحادیه عرب را به ممانعت از واردات مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی متهم کرد و افزود: از سازمان ملل درخواست کرده ایم که در این زمینه به کودکان یمنی کمک کند.

المتوکل گفت که بازگشایی فرودگاه صنعا یک نیاز بشردوستانه است و مقامات و نهادهای بین المللی باید به درد و رنج کودکان یمنی پاسخ دهند.

خواندن
علائم خطر "اُمیکرون" / چگونگی جلوگیری از بروز ۱۰۰۰ مرگ کرونایی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درگیری در یمن در هفت سال گذشته بر بخش بهداشت نیز تأثیر گذاشته است، به طوری که سازمان ملل تخمین می زند که بیش از نیمی از تجهیزات یمن آسیب دیده و غیرقابل استفاده است و همچنین کمبود دارو در بحرین وجود دارد.

عربستان سعودی از 26 مارس 2015 رهبری ائتلاف نظامی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی را در حمایت از منصور هادی رئیس جمهور مخلوع یمن در مبارزه با جنبش انصارالله یمن برعهده دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل که نوامبر گذشته منتشر شد، درگیری در یمن جان 377000 نفر را گرفته است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *