اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل اقتصادی مردم است

[ad_1]

بهادری جهرمی گفت: امروز مردم به حقوق خود آگاهی کامل دارند و اجازه نمی دهند حقوق اساسی آنها تضییع شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از رادیو گفتگو، علی بهادری جهرمی برنامه ریزی صحیح گام دوم انقلاب را در گرو شناخت مسیر طی شده در چهل سال گذشته دانست و گفت: در عرصه های مختلف از جمله فرهنگی، داخلی و … سیاست خارجی، اجتماعی، در مرحله اول می توان فعالیت های اقتصادی و علمی انقلاب اسلامی و نیز مردم را ارزیابی کرد.

وی به مقایسه حوزه علمی اوایل انقلاب و شرایط کنونی پرداخت و اظهار داشت: تعداد دانش آموزان، تعداد دانش آموزان، برخورداری از آموزش قبل و بعد از انقلاب اصولاً غیرقابل مقایسه است. وقتی انقلاب پیروز شد، ما به دنبال یک نهضت سوادآموزی بودیم تا بتوانیم سواد ابتدایی را توسعه دهیم تا دهه ها عقب ماندن را جبران کنیم.

نماینده دولت سیزدهم، اکثریت جوانان و جمعیت امروز کشور را دارای تحصیلات دانشگاهی دانست و گفت: تعداد اعضای هیات علمی کشور بیش از 90 هزار نفر است. تعداد مقالات علمی در مجلات معتبر دنیا به یک رکورد تبدیل شده است. ما در برخی از زمینه ها مانند مدل سازی و فناوری نانو پیشرفت چشمگیری داشته ایم. اگرچه تعداد کشورهایی که در این زمینه ها حرفی برای گفتن دارند کم است، اما ایران یکی از این کشورهاست.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اولین دستاورد بعد از پیروزی انقلاب تدوین قانون اساسی بود، گفت: قانون اساسی به مردم حق تجمع، تشکیل احزاب، حق تحصیل، تامین اجتماعی، آموزش رایگان و حق را داده است. درخواست از مردم برای حاکمیت بخشی از آنهاست.

خواندن
رایزنی سفیر ایران با معاون وزیرخارجه روسیه
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی تصریح کرد: امروز پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی شرایط به گونه ای است که مردم به حقوق خود واقفند. قبلا مردم از حق دسترسی به اطلاعات اطلاعی نداشتند، اما امروزه نه تنها می دانند، بلکه حقوق خود را ثابت می دانند و آن را ایجاب می کنند. در واقع، اگر مشکلی پیش بیاید، مردم اجازه نخواهند داد که حقوق اساسی آنها تضییع شود، زیرا می دانند چگونه از حقوق خود محافظت کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر لزوم اعتماد به قدرت مردم در کشور گفت: بدون توجه و برنامه ریزی برای حمایت مردم اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم قطعا راه به جایی نخواهیم برد چرا که سرمایه جمهوری اسلامی ایران مردم هستند.» طبیعتا اولویت امروز دولت حل مشکلات اقتصادی مردم است چرا که دشمن چشم به اقتصاد کشور گذاشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *