خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

[ad_1]

آلودگی 50 نماینده در کرونا / اصلاح طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان / مجلس با کلیات لایحه تکمیل خرید دفاعی جزیره خارک موافقت کرد / تمدید نمایندگان بیعت با آرمان های امام (ره) و … از میان موضوعات خبری امروز (یکشنبه) 17 بهمن ماه 1400 مجلس که مشروح آن را در لینک های زیر می خوانید.

به گزارش ایسنا، این نشست به صورت عمومی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف گزارش کمیسیون اتباع کشور درباره طرح انحراف آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها را در پیش نویس فهرست بررسی کرد. از قوانین و مقررات نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی و گزارش کمیسیون فرهنگی.

در ابتدای این جلسه سید محسن دهنوی وی با اشاره به اینکه 50 نماینده مجلس شورای اسلامی به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شده اند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، جلسات علنی سه شنبه و چهارشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی تشکیل نشد و جلسات علنی برگزار شد. این هفته کاهش یافت.» به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت 7:45 الی 10:30 برگزار می شود.

همچنین با توجه به شیوع بیماری آمیکرون کرونا در کشور و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، نحوه سازماندهی و بازدید از نمایندگان در عرصه عمومی تغییر کرد و نمایندگان در دو بخش (مقام پایین (مقام نماینده) و بالا (مقام تماشاگر) حضور داشتند.

خلاصه مهم ترین اخبار مجلس در 17 باخمن

محمد باقر قالیباف وی در سخنرانی پیش از فرمان خود به مناسبت سالروز بازگشت پرشکوه امام خمینی (ره) به ایران و دهه مبارک فجر گفت: با تجدید بیعت با امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی و مکتب اسلام تجدید میثاق می کنیم. . امام خمینی، سیره و سیره ایشان. خط امام را هرگز نمی توان تحریف کرد. رمز کارآمدی ما این است که در فهم، تصمیم و عمل خود روی مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب کار کنیم.

خواندن
منابع درسی طراحی «سوالات کنکور ۱۴۰۱» اعلام شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در پی نتایج جلسه علنی، نمایندگان گزارش کمیته امور داخلی و شوراها را در مورد پیش نویس لیست بررسی کردند. قوانین و مقررات نامعتبر در زمینه احزاب سیاسی( اعاده هیأت امنا ) و گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص پیش نویس فهرست قوانین و مقررات فاقد اعتبار در حوزه ورزش ( اعاده هیأت امنا ) جهت جلب نظر هیأت امنا . این دو طرح اصلاح شد.

خلاصه مهم ترین اخبار مجلس در 17 باخمن

برای رفع ایرادات شورای نگهبان، طرح انتقال آب از دریای عمان تا استان‌های سیستان و بلوچستان پس از بررسی‌های لازم توسط نمایندگان تغییراتی ایجاد شد.

همچنین گزارش مجلس به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از لایحه هزینه نهایی تامین اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی. جزیره هارک این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با 147 رای به تصویب رسید.

خلاصه مهم ترین اخبار مجلس در 17 باخمن

در مصوبه دیگری از نمایندگان مجلس و در هنگام تصویب جزییات لایحه هزینه نهایی اعطای وام خرید تجهیزات حفاظتی جزیره هارک، وضعیت 400 میلیون تومانی اعلام شد. بودجه سال 82 تکلیف تعیین شده است.

بر اساس این مصوبه، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود مبلغ 4 میلیارد ریال برای هزینه‌های ناشی از جنگ که در قانون بودجه سال 1361 برای خرید دفاعی جزیره خارک در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است، اختصاص دهد.

خلاصه مهم ترین اخبار مجلس در 17 باخمن

در جلسه علنی امروز مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان وی با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی، عمر خود را در راه اعتلای احکام نورانی مذهب و فقه جعفری سپری کرد. او سال‌های زیادی را به تدریس شاگردان، تحقیق و تألیف گذراند و بیش از 120 اثر در کتاب و مقاله از خود به جای گذاشت.

خواندن
یادداشت منتشرنشده از مرحوم طالب درباره پیوند ریشه‌های فرهنگی و بومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

همچنین حجت الاسلام محمدتقی نکدلی نماینده مردم خمینی شهر وی شهادت یک مامور نیروی انتظامی به دست یک شرور را تسلیت گفت و گفت: مجلس باید با تسریع در اصلاح قانون، پلیس را برای مبارزه با جنایتکاران باز بگذارد. اقتدار نظام اسلامی و نیروی انتظامی باید حفظ شود.

خلاصه مهم ترین اخبار مجلس در 17 باخمن

در پایان جلسه محمد باقر قالیباف از حضور نمایندگان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم امام خمینی (ره) برای تجدید وفاداری به آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از جلسه علنی امروز اعلام کرد: فردا مجلس جلسه علنی دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *