درخواست جمعی از نمایندگان برای تسریع در روند تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان

[ad_1]

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس مجلس خواستار تسریع در روند تصویب عمومی طرح شفافیت شدند.

به گزارش ایسنا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمدباقر قالیباف از رئیس مجلس خواستند تا در روند تصویب عمومی طرح شفافیت تسریع و به صورت داوطلبانه مفاد این طرح را بر روی آنها و هیئت رئیسه اجرا کنند. مجمع.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

“لبخند تو

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
رئیس افتخاری مجلس شورای اسلامی

هی

با احترام و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی؛ همانطور که می دانید طرح موسوم به «شفافیت صدای نمایندگان» یکی از اولین طرح هایی بود که نمایندگان مجلس یازدهم به هیئت رئیسه ارائه کردند و جناب عالی با اعتقاد به ضرورت آن تصمیم به امضای این طرح در نفر اول و به عنوان طراح اصلی شناخته شد. خوشبختانه در گزارش نهایی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس که مورد بررسی دقیق قرار گرفت، همه جوانب موضوع در نظر گرفته شد که باعث شد از افتادن در دام افراط گرایی جلوگیری شود.

اما این طرح مترقی، انقلابی و انقلابی که در پاسخ به مطالبات افکار عمومی و در عمل به شعارهای اکثریت نمایندگان در جریان تبلیغات انتخاباتی تدوین شد، متاسفانه در مسیر تصویب با مشکلاتی از جمله عدم تصویب مواجه شد. تصویب کلیات تنها با 3 رای کمتر از حد نصاب دوسوم، زیاده خواهی برخی جریانات داخلی در مطالبه احساسی محتوای طرح، ناتوانی مجلس در حمایت از نمایندگان محلی در رای ملی و مخالفت – جهت گیری انقلابی برای ایجاد توقعات بی جا از طرح ضربه زدن به مجلس انقلاب ریشه این طرح شفافیت بوده و هست.

خواندن
اجرای سند الگوی پیشرفت، نیازمند تحول اساسی در بینش‌ها و ساختارهاست
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

ما امضاکنندگان این نامه صریحاً تقاضا داریم:

1. کلیات طرح باید به رأی دو طرفه گذاشته شود و رأی گیری در مورد آن با توجه به درخواست قبلی گروه برای نمایندگی، علنی و شفاف باشد.

۲. قبل از رأی‌گیری درباره لایحه، بخش‌هایی از مفاد گزارش نهایی ارائه‌شده به لایحه که به حقوق فردی نمایندگان مربوط می‌شود، از جمله اعلام صریح وضعیت آرای نمایندگان در هر جلسه عمومی، باید داوطلبانه به این لایحه ارسال شود. امضا کنندگان

3. «هیئت رئیسه مجلس نیز باید در اولین جلسه خود بند مربوطه را در متن گزارش نهایی طرح تصویب و اجرا کند».

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *