سیاست تزریق برنج خارجی به بازار برای کنترل قیمت، شکست‌خورده است

[ad_1]

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به رونق دوباره برنج ایرانی، از سیاست ورود برنج خارجی به بازار برای کنترل قیمت ها انتقاد کرد و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی را “شکست” خواند. . ”

محمد تقی نکدلی در گفت وگو با ایسنا، درباره احیای دوباره برنج ایرانی در نیمه دوم سال 1400 گفت: برای دومین بار بحث رشد برنج در سال 1400 مطرح شد. در این باره با مسئولان جهاد کشاورزی و مسئولان مسئول صحبت کردم. مدیریت بازار شکست خورده برنج بر عهده سامانه وزارت جهاد کشاورزی است. مسئولان وزارت جهاد ادعا می کنند که با وارد کردن برنج خارجی به بازار، بازار را کنترل می کنند.

نماینده مردم خمینی شهر تاکید کرد: اگر بحث ورود کالا به بازار با نظارت صورت نگیرد، ثمری نخواهد داشت. تزریق بی رویه کالاها مشابه ارز ترجیحی است که نه تنها بازار را کنترل نکرد، بلکه موجب سوء استفاده رانت خواران شد.

از وزیر دادگستری گلایه داریم
او پیشنهادی برای تغییر قانون مجازات ها ندارد

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی برنامه خوبی برای برنج تدوین نکرده است، گفت: وزیر دادگستری که ناظر بر تعزیرات است، وضعیت خوبی ندارد. ما به شدت از وزیر دادگستری شکایت داریم. قانون مجازات ضعیف است و قدرت اجرایی آنها حتی قادر به مهر و موم کردن زمان توقف نیست. وزیر دادگستری هنوز پیشنهادی برای تغییر قانون جریمه ها ارائه نکرده است.

نکدلی از سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای ورود برنج خارجی به بازار تقدیر کرد و گفت: این سیاست شکست خورده است. اگر این روند ادامه پیدا کند، باید یک وظیفه نظارتی انجام دهیم. این قانون بسیاری از اختیارات تجاری وزارت جهاد را به این وزارتخانه بازگرداند. به همین دلیل نوک پیکان گرانی برنج را علیه وزیر جهاد کشاورزی مقصر دانسته و از آن انتقاد می کند. سید جواد ساداتی نژاد زمانی به کمیسیون کشاورزی وعده هایی داده بود اما امروز نتیجه مثبتی از او نمی بینیم.

خواندن
تاکید سفیر اوکراین در تهران بر اهتمام دولتش برای حفظ جان ایرانیان و کمک به خروجشان از این کشور
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی دولت اصلی شبیه به وزارت جهاد کشاورزی دولت روحانی شد.

این نماینده مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان گفت: دیشب به یکی از فروشگاه های تهران رفتم و دیدم شرکت پشتیبانی قیمت فروش برنج را 10 هزار تومان افزایش داده است. متأسفانه مسئولان به گفتار درمانی بسنده می کنند. کار وزارت جهاد کشاورزی شبیه کار این وزارتخانه در دولت دوازدهم شد. این روند باید تغییر کند حتی اگر منجر به تغییر وزیر جهاد کشاورزی شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *