فیلم ماجرای اهواز افکار عمومی را جریحه دار کرد/توقیف «رکنا» سیاسی نبود

[ad_1]

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی پس از تعطیلی خبرگزاری رکنا اظهار داشت: ما همچنان از آزادی رسانه حمایت می کنیم و تعطیلی این رسانه دیدگاه سیاسی ندارد بلکه دیدگاه ماست. کاملاً اجتماعی و افکار عمومی است.” دولت رسانه ای دارای مجوز برای انتشار، باید قوانین رسانه ای را بداند و از آن تبعیت کند.

ایمان شمسایی در گفت وگو با ایسنا، با انتشار مطلبی با انتشار مطلب «قتل عروس 17 ساله توسط همسرش در اهواز» و تصاویر مرتبط، با اعلام بسته شدن سایت خبری رکنا گفت: متاسفانه فیلمی درباره اهواز منتشر شد. اتفاقی منتشر شده است.» افکار عمومی اتفاقی که اخلاق و آرامش جامعه را تحت تأثیر قرار داد البته باید پذیرفت که کار اولین پاسخ دهندگان در رسانه های ما سخت و سخت است، اما هوشیاری بسیار مهم است و رسانه ها سزاوار است که جامعه را آرام و اخلاقی نگه داریم تا از حوادث تلخ بگوییم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ادامه داد: خبرگزاری رکنا در زمینه انتشار اخبار و تصاویر مغایر با عفت عمومی اقداماتی انجام داده و تذکرات لازم را داده است اما این مورد آخر بسیار تلخ بود. . ابتدا اخطار کتبی از سوی وزارت آموزش و پرورش دادیم، اما هیئت نظارت بر مطبوعات نیز مسئول صدور، ابطال مجوز و توقیف رسانه‌ها است و در نتیجه در جلسه فوق‌العاده‌ای که امروز (15 بهمن ماه) برگزار شد، قرار گرفت. به اتفاق آرا مقرر شد رکنا توقیف و پرونده به دادگاه فرهنگ، رسانه و مطبوعات منتقل شود.

وی در عین حال بر لزوم حفظ امنیت شغلی خبرنگاران تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ما به خبرنگاران احترام می گذاریم و خبرنگارانی که در راکنه کار می کنند باید از حقوق خود دفاع کنند اما آنچه اتفاق افتاده نیز باید بررسی شود. امیدواریم پرونده این بازداشت ختم به خیر شود و عادلانه در دادگاه رسیدگی شود. ما همچنان از آزادی رسانه حمایت می کنیم و هیچ دیدگاه سیاسی درباره تعطیلی این رسانه وجود ندارد، اما دیدگاه ما کاملا اجتماعی و از نظر افکار عمومی است.

خواندن
درخواست غریب‌آبادی از مدیرکل سازمان جهانی بهداشت
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با اشاره به نقش رسانه ها در رعایت اخلاق و رعایت قوانین، گفت: رسانه های رسمی که از هیات نظارت مجوز گرفته اند عنوان رسانه رسمی را به همراه دارند. و دارای اختیار است، اما نباید، tk. شبکه های اجتماعی هر مطلبی را منتشر می کنند، آن را بازنشر کنید. رسانه ای که از دولت مجوز انتشار دارد باید از قوانین رسانه آگاه باشد و از آن پیروی کند. در برخی موارد، تصاویر با سازگاری لازم نمایش داده می شوند. مثلاً نشان دادن چهره متهم با اجازه ضابط قضایی در رسانه های رسمی مجاز است. انتشار برخی موارد در قانون پیش بینی شده و بلامانع است.

شمسایی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی خبرنگاران و رسانه ها برای دوری از شبکه های اجتماعی اخبار و تصاویر منتشر می کنند. و در ماده دوم قانون مطبوعات به رسالت مطبوعات در حفظ فضایل اخلاقی اشاره شده است. البته این به این معنا نیست که همه چیز خوب است و البته مشکلی با سیاه نمایی برای روشنگری نداریم، به خصوص زمانی که امید و راه حل وجود دارد. ما نمی خواهیم مطبوعات را به چالش بکشیم، انتقاد از رسانه ها خوب است، اما هر انتقادی می تواند راه حلی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، اداره کل مطبوعات و رسانه های داخلی با صدور اخطاری کتبی به خبرگزاری رکنا درباره آنچه «تداوم نقض محتوای آن در انتشار محتوا» خواند، تذکر دادند.

در نامه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی خطاب به مدیرمسئول خبرگزاری رکنا آمده است: متاسفانه این رویه نادرست اصلاح نشده است. در همین راستا به استناد بندهای 2 و 10 ماده 6 قانون مطبوعات به جنابعالی یادآوری می شود. لازم است سریعاً این روند اصلاح و توضیحات شما به این اداره کل ارسال شود.»

خواندن
تاکید ایران و فنلاند بر مقابله با تروریسم و گسترش همکاری‌های حقوقی و قضائی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در پی این هشدار، هیات نظارت بر مطبوعات شامگاه یکشنبه (15 بهمن) از تعطیلی این سایت خبر داد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *