کل کشور؛ کانون اُمیکرون/لزوم “واکنش سریع” بیمارستانی/مرگ ۳ رقمی بسیار محتمل

[ad_1]

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری کنترل کووید 19 با تاکید بر لزوم پاسخگویی و آمادگی سریع بیمارستانی در بیمارستان ها در صورت ازدحام بیش از حد بیماران به دلیل شیوع تصاعدی کرونا، گفت: چهار مورد است. روزها؛ بنابراین در یک هفته تعداد بیماران جدید چهار برابر و در دو هفته – 16 برابر افزایش می یابد.

دکتر مسعود یونسیان در گفت وگو با ایسنا وی در خصوص مراکز آمیکرون در کشور گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر بحث شیوع بیماری وجود داشته باشد. موضوع شناسایی و کنترل کانون های بیماری زمانی مطرح می شود که عفونت از نقطه خاصی در کشور شروع شده و به تدریج پیشرفت کند. ، اما بر اساس اطلاعات فعلی بر اساس تحلیل های موجود، آلودگی در حال حاضر در سراسر کشور و در تمامی استان ها در حال گسترش است. بیش از یک ماه است که گزارش شده است که آمیکرون وارد کشور شده و بسیار مسری است. هیچ فاصله گذاری یا رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر رعایت آنها وجود نداشت. در نتیجه رفت و آمد آزاد، این بیماری در سراسر کشور گسترش می یابد. بنابراین در شرایط فعلی خیلی به درد نمی خورد که کدام استان کانون میکرونیسم است و الان کل کشور کانون بیماری است.

نیاز به پاسخ سریع بیمارستان به ایمیکرون

او درباره نیاز به تیم‌های واکنش سریع برای مبارزه با امیکرون گفت: درست است که ما پیشگیری را در اولویت قرار می‌دهیم، اما تمرکز بر پیشگیری زودهنگام قبل از رویداد موثر است. وقتی این اتفاق می‌افتد و نمی‌توانید از آن پیشگیری کنید، متخصصان پزشکی می‌گویند برای جلوگیری از عوارض بیشتر بیماری باید درمان را در نظر گرفت.

یونسیان تاکید کرد: بر این اساس در شرایط کنونی توصیه من این است که بیمارستان‌ها به فکر نوسازی کادر درمانی خود باشند، تازه نفس کادر درمانی داشته باشند، اگر نارضایتی از پرسنل وجود دارد یا بیمارستان به تعهدات خود عمل نکرده است، دولت این کار را انجام دهد. . همه سریعتر اقدام کنید و کارمندان خود را راضی نگه دارید. در عین حال بحث تامین و حسابداری دارو، اکسیژن و … بسیار مهم است. همچنین تخصیص هزینه بین موارد اضطراری و غیر اضطراری مهم است. زیرا اگر در حال حاضر برق، تخت، دارو، اکسیژن و سایر اقلام و تجهیزات مورد نیاز خود را نداشته باشیم، در شرایط بحرانی فرصتی برای ساخت آن نداریم. در صورت نیاز به واکنش سریع، باید در منطقه ای باشد که خدمات پزشکی و بیمارستانی برای موارد شدید ارائه می شود.

خواندن
کلاهبرداری از اینستاگرامی‌ها با وعده تیک آبی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

بعید است که تعداد مبتلایان رسمی به 100000 نفر در روز برسد، زیرا …

وی همچنین از افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری خبر داد و گفت: به دلیل اینکه ظرفیت آزمایش ما محدود است و نمی توانیم بیش از 100 تا 150 هزار آزمایش در روز انجام دهیم، در نتیجه نمی توانیم همه موارد بیماری را شناسایی کنیم. پس طبیعی است که هر از چند گاهی آزمایش نداریم و با این شرایط نیازی به انجام آزمایش نیست.چون بسیاری از افراد علامت دار مشاوره و درمان می شوند و به خانه می روند.

یونسیان گفت: بعید است تعداد بیماران روزانه ما که با آزمایش مشخص می شود به 100 هزار نفر برسد. بنابراین تعداد بیماران رسمی ما احتمالاً در یک سقف متوقف می شود، اما نباید به این اکتفا کنیم که اگر به 60 هزار بیمار در روز بسنده کنیم، واقعاً تعداد بیماران یکسان است. چون اینطور نیست. البته این مشکل مختص کشور ما نیست. هر کشوری، مهم نیست چقدر توسعه یافته است، در نهایت پتانسیل دارد. وقتی تقاضا و تقاضا بیش از ظرفیت باشد، او نمی تواند پاسخ دهد.

چرا تعداد بیماران کم است؟

یونسیان با بیان اینکه هر چه این بیماری و اپیدمی بیشتر شود، درصد بیماران کمتر می شود، گفت: چون با پیشرفت بیماری به تدریج با کمبود نسبی آزمایش مواجه می شویم. برای مثال، ممکن است نیمی از زمان بین دو شمارش اوج ما باشد، اما در اوج تعداد اوج ما، این زمان 10 تا 20 برابر است.

افزایش 4 برابری بیماری عروق کرونر قلب در یک هفته

وی در خصوص افزایش روزانه و هفتگی تعداد مبتلایان به کووید 19 در کشور گفت: در حال حاضر دو برابر شدن تعداد مبتلایان در کشور کمتر از چهار روز طول می کشد. بنابراین در 3-3.5 روز تعداد موارد دو برابر می شود. در عرض 3-3.5 روز دو برابر می شود. بر این اساس تعداد بیماران جدید در یک هفته چهار برابر و در دو هفته 16 برابر خواهد شد.

چه زمانی به قله ششمین قله می رسیم؟

یونسیان افزود: البته این افزایش موارد تا حدودی در حال افزایش است و پس از آن با توجه به اینکه برخی افراد قبلا واکسینه و واکسینه شده اند، تعداد افراد مستعد ابتلا کاهش می یابد. در اینجا به بالای قله می رسد و میزان بروز به تدریج کاهش می یابد. در حالی که نمی توان دقیقاً گفت که اوج چه زمانی خواهد بود. خیلی مهم است که اوج اوج ما سه روز یا 13 روز دیگر باشد. هر چیزی که عقب بماند تأثیر عمیقی بر میزان بیماری روزانه ما دارد و قابل پیش بینی نیست.

خواندن
دادستان تهران: مطالبات مالباختگان چند پرونده کثیرالشاکی به زودی پرداخت می‌شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

کنترل Omicron در شرایط عمدتاً واکسینه شده

وی همچنین درباره تاثیر افزایش تعداد بیماران در افزایش بستری شدن و مرگ و میر ناشی از این بیماری گفت: متاسفانه احتمال مرگ و میر سه رقمی بسیار زیاد است. البته تعداد بستری ها و فوتی های ما به اوج پنجم نمی رسد. چون الان از نظر واکسیناسیون وضعیت خیلی بهتری داریم. در زمان قله پنجم، بیشتر جمعیت ما هنوز محافظت نشده بودند. به طوری که آنها یا مصونیت نداشتند یا تازه شروع به واکسیناسیون کردند. میزان واکسیناسیون در کشور از ابتدای شهریور افزایش یافته است. در حالی که اوج قله پنجم در اواخر مرداد اتفاق افتاد. بنابراین ما با دلتا در پنجمین پیک عمدتاً واکسینه نشده سر و کار داشتیم، اما در حال حاضر با وضعیتی عمدتاً واکسینه شده با Omicron سروکار داریم.

یونسیان گفت: در عین حال، طبق یک مطالعه انجام شده در انگلیس که در گزارش سازمان بهداشت جهانی نیز گنجانده شده است. شدت یک Omicron تقریباً یک سوم شدت یک دلتا است. به عنوان مثال، اگر در دلتا 20 بیمار از 100 بیمار بستری بودند، در Omicron 100 بیمار باید در هفت تا هشت مورد بستری شوند. بنابراین اگر تعداد مواردی مانند ایالات متحده، آفریقای جنوبی و بریتانیا و غیره در موج قبلی ضرب شود، تعداد بسترهای ما می تواند به موج قبلی برسد، اما اگر موارد جدید ما قبل از رسیدن به قله پنجم و از آن بیشتر شود، شمارش شود. ، بس کن، تعداد تخت های ما کم می شود. به نظر می رسد تعداد موارد جدید ما از موج پنجم عبور کند، اما با توجه به واکسیناسیون های انجام شده و شدت خود میکرون کمتر، انتظار نداریم که تعداد بستری ها و چه رسد به مرگ و میر به پنجمین اوج، بلکه سه رقمی است. مرگ و میر بسیار بسیار محتمل است

جزئیات پیشنهاد تعطیلات دو هفته ای

وی در خصوص تصمیم کمیته علمی مبنی بر توقف دو هفته ای فعالیت های عمومی گفت: کمیته علمی یک نهاد مشورتی است و تصمیمات آن ضمانت اجرایی ندارد. این تصمیمات باید توسط ستاد ملی کرونا برای اجرا تعیین شود. قبلاً در کمیته علمی بحث شده بود که تعطیلی موقت باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد. البته نه تعطیلی موقت کل کشور، بلکه تعطیلی موقت بسیاری از اتفاقات نه چندان مرتبط و مرتبط با زندگی مردم. در جلسه اخیر کمیته تاکید شد که این موضوع باید تسریع شود و رویدادهایی مانند جشنواره ها، رویدادهای فرهنگی، سینماها، موکب ها و… حداقل به مدت دو هفته محدود و تعطیل شوند. سپس در پایان هفته اول تصمیم بگیرید که آیا تعطیلی و محدودیت ها را برای هفته دوم تمدید کنید یا خیر.

خواندن
حدادی: مردم در اولین فرصت دُز سوم واکسن را دریافت کنند
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

چرا کل کشور تعطیل نمی شود؟

یونسیان گفت: البته باید توجه داشت که اگر این تعطیلی‌ها زودتر و در اواسط دی ماه اتفاق می‌افتاد، قبل از شیوع بیماری بسیار موثرتر بود. در حال حاضر، ما نمی دانیم که بسته شدن چقدر موثر خواهد بود. در عین حال متأسفانه در جامعه ما این فرهنگ وجود دارد که وقتی اطرافیان هستید، آنها در خانه نمی مانند، اما مشکل اینجاست که وقتی تعطیلات شامل بسیاری از مشاغل می شود، مدارس، دانشگاه ها و … تعطیل است. مردم سفر می کنند از نو. بنابراین، اجماع و همکاری متقابل مورد نیاز است. نکته مهم این است که کل کشور نباید بسته شود، بلکه باید انواع خاصی از فعالیت ها به طور انتخابی محدود شود. اعم از سینما، استادیوم، فرهنگسرا و… که می توانیم در این مکان ها حداقل جابجایی را محدود کنیم اما منجر به تعطیلی شهرها نشود.

او گفت: “نظر شخصی من این است که تصمیم برای تعطیلی خیلی دیر است و اگر می‌خواستیم جلوی آن را بگیریم، باید قبل از کاشت بذر قوید در تمام استان‌های ما اقدام می‌کردیم.” الان نمی دانم چقدر موثر است و نمی دانم ستاد چه واکنشی نشان خواهد داد.

تمام آنچه ما نیاز داریم برای تامین تجهیزات و پرسنل بیمارستان است

یونسیان تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر به نظر می رسد قبل از هر چیز باید وقت و غم خود را صرف تهیه مناسب تجهیزات پزشکی، دارو، نیروی کار و … به بیماران در بیمارستان ها کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *