اقتصاد کشورمان را منتظر برجام نمی‌گذاریم

[ad_1]

وی با اشاره به پایبندی آمریکایی ها به برجام گفت: در صورت رفع تحریم ها، زمینه برای توافق فراهم است و ایران نشان داده است که به تعهدات خود عمل می کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند، اظهار کرد: روابط دو کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی بسیار خوب بود، اما روابط فنلاند با سایر کشورها نباید تحت تاثیر بیگانگان قرار گیرد. . “

رئیسی در خصوص رویکرد دولت سیزدهم به توسعه روابط حسن همجواری گفت: تلاش می کنیم با همه کشورهای منطقه روابط حسنه داشته باشیم و این سیاست را ادامه خواهیم داد. همه جای منطقه ما به دلیل دخالت خارجی ها مشکل دارد.
وی گفت: “فنلاند می تواند نقش فعال تری در ایجاد صلح و جلوگیری از بی ثباتی ایفا کند.”

رئیسی درباره مشکلات افغانستان گفت: بیش از دو دهه است که آمریکا و ناتو در این کشور حضور دارند اما امنیت آن بهبود نیافته و نتیجه آن ویرانی، جنگ، فقر و رنج برای افغان ها بوده است. مردم. “
رئیسی با اشاره به حضور حدود چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت: ما از برادران مهاجر افغانستانی در داخل کشور به لحاظ حسن همجواری و فعالیت های انسان دوستانه استقبال می کنیم، اما اروپایی ها از وظیفه خود در افغانستان کوتاهی می کنند.
رئیسی با اشاره به مذاکرات هسته ای وین گفت: ناقضان برجام آمریکایی ها، کسانی که قصور کردند اروپایی ها بودند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعدد خود اقدامات صلح آمیز ایران را تایید کرد. . ما اعلام کرده ایم که اگر تحریم ها برداشته شود و ایران نشان دهد که به تعهدات خود عمل می کند، زمینه توافق فراهم است، اما منتظر احیای اقتصاد کشورمان نیستیم.
رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکایی ها به شکست فاجعه بار سیاست فشار حداکثری علیه ایران، گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی راه استقلال از سلطه آمریکا را انتخاب کنند، زیرا آمریکا اعتباری ندارد.
پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند در سخنانی درباره نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و فنلاند، گفت: ما برای ایران اهمیت زیادی قائل هستیم و ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری های مشترک بین دو کشور وجود دارد. ما برای ارتقای تعاملات دوجانبه و همچنین همکاری بین دو کشور در زمینه امنیت منطقه ای و صلح جهانی تلاش می کنیم.
او گفت: «ما نگرانی‌های مشترکی داریم. من با شما در مورد ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان موافقم. این پیام ما به طالبان بود.
پکا جاویستو با ابراز نارضایتی از رفتار آمریکا در توافق هسته ای گفت: متأسفانه آمریکایی ها تعهدات خود در قبال برجام را رها کرده اند.

خواندن
امام جمعه پاسارگاد از شخص تهمت زننده و منتشرکننده اکاذیب گذشت کرد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *