در نکوهش تحلیل‌های فست فودی پیرامون یک «جنایت» 

[ad_1]

رئیس پژوهشکده عالی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به قتل هولناک زن زیر سن قانونی اهوازی توسط همسرش، خواستار بررسی همه جانبه علل و مولفه های این جرائم شد و تاکید کرد: در تحلیل این جنایت، کرد.

به گزارش ایسنا، روزبه کردونی در پاورقی به ایسنا نوشت: نکته این یادداشت این است که تحلیل ابعاد جنایت هولناک و تکان دهنده ای که در آن مردی همسرش را به قتل رساند، نمی تواند و نباید مبتنی بر فرضیات خاصی باشد، تحلیل هایی از فست فود. و آماده و دانش شهودی باشد. جرم موضوع پیچیده ای است و رمزگشایی از جنبه های مختلف آن نیازمند دانش، مهارت ها و سازوکارهای خاصی است که موضوع جرم شناسی شده است. بر این اساس، یافتن علل و علل وقوع جرم در دنیای مدرن بر عهده کارشناسان حرفه‌ای و به‌ویژه پزشکان قانونی است.»

وی گفت: نظریه های متعدد زیستی، روانشناختی و جامعه شناختی در زمینه جرم شناسی انگیزه های فردی را که تصمیم به قتل می گیرد، توضیح می دهد. به عنوان مثال، برخی از نظریه های جامعه شناسی، اما دقت در تجزیه و تحلیل جرم مهم است، باید لنزها و عوامل مختلف را در نظر گرفت و از تقلیل گرایی که دانشمندان پزشکی قانونی برای اجتناب از آن آموزش دیده اند، پرهیز کرد.

با توجه به جنایت اخیر، بر اساس برخی گزارش‌ها و داده‌های غیررسمی منتشر شده در فضای عمومی، نمی‌توان و نباید عجله در ارائه جمع‌بندی تحلیلی کرد. جنایت تکان دهنده ای رخ داده است. حتی در این وضعیت فجیع، جرم متعلق به یک یا چند کشور یا منطقه خاص نیست و مرتبط با دین خاصی نیست. زمانی که جرمی ارتکاب می‌یابد، باید تجزیه و تحلیل دقیق و چند بعدی از اجزا و علل آن انجام شود تا از تحلیل آن اطمینان حاصل شود.»

خواندن
بیانیه معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی درباره منع حجاب در مسابقات ورزشی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس پژوهشکده عالی سازمان بهزیستی با بیان اینکه هنوز نمی دانیم کدام عوامل در رابطه با جنایت اخیر اهمیت بیشتری داشته است! آیا کشتن افتخار بود؟ آیا بیکاری موثر است؟ عوامل محیطی در اهواز موثر بود؟ آیا عوامل بیولوژیکی موثر بودند؟ آیا این فقط انتقام شخصی بود؟ اما می‌دانیم که باید به این نکته بسنده کنیم که «او از چارچوب‌های تحلیلی و ذهنی مبهم و اظهارات کلی و بی‌اساس برای تحلیل این گونه رویدادها اجتناب کرد».

کوردونی در یادداشتی گفت: همه موارد فوق از جمله قتل‌های ناموسی، ضعف‌های قانونی، مسائل فرهنگی و تعصبات، ازدواج‌های اجباری و مواردی از این دست، از موضوعات اجتماعی بسیار مهمی است که باید در کانون توجه سیاستمداران و بازیگران قرار گیرد. در میان کشمکش‌های سیاسی بی‌پایان و مسائل سیاسی-اقتصادی، اینها همیشه از موضوعات مهم اجتماعی بودند که مورد غفلت قرار می‌گرفتند. تاکید بر اینکه در تحلیل جرم باید از تعمیم، فست فود و تحلیل های از پیش بسته بندی شده خودداری شود، با لزوم تلاش برای رسیدگی به موارد فوق منافاتی ندارد.

وی در پایان می‌گوید: «مشکل اطلاع‌رسانی علنی اخبار این جنایت و نبود پروتکل‌های تخصصی در نحوه انتشار اخبار مربوط به جرایم و آسیب‌های اجتماعی، نقد رویکردهای مبتنی بر تسویه حساب سیاسی یا عکاسی از جرم برای خاطره در زمان‌های دیگر. “این باید تایید شود.”

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *