سالیوان:روسیه ظرف چند روز آینده به اوکراین حمله می‌کند/ تحریم‌ها علیه مسکو روی چین اثر می‌گذارد

[ad_1]

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور روز یکشنبه گفت که ایالات متحده احتمالا در چند روز آینده اقدام نظامی علیه اوکراین انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به رویترز گفت: ما فکر می‌کنیم روسیه ظرفیت انجام عملیات نظامی در مقیاس بزرگ علیه اوکراین را دارد.

سالیوان در ادامه گفت که حمله روسیه احتمالاً قدرتمندتر خواهد بود، چه تصرف دونباس، چه یک حمله تمام عیار یا یک حمله سایبری، و اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هرگز قدمی به سمت پوتوک نخواهد برد. 2 طرح گاز.

مشاور امنیت ملی عراق گفت: واشنگتن احتمال الحاق دونباس در جنوب شرقی اوکراین به روسیه را رد نمی کند.

پیش از این، دو مقام آمریکایی گفتند روسیه حدود 70 درصد از ارتش را در اختیار دارد که آنها معتقدند برای انجام یک حمله تمام عیار به اوکراین نیاز دارد و تیم های تاکتیکی بیشتری را به مرز با همسایه خود می فرستد.

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که در دو هفته گذشته منتهی به جمعه، تعداد گردان های تاکتیکی در منطقه مرزی از 60 به 83 افزایش یافته و 14 گردان دیگر مستقر شده اند.

به گفته مقامات، در زمان شروع حمله، انتظار می رود زمین در حدود 15 فوریه یخ بزند و به واحدهای نظامی روسیه اجازه دهد دسترسی خارج از جاده را مکانیزه کنند. این شرایط تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین، چین را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا سیستم مالی روسیه را هدف قرار می‌دهد.

خواندن
منظور از مشاوره روانشناسی تحصیلی چیست؟
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

سالیوان در مصاحبه با ABC News USA او گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دولت خود دستور داده است که منابع جایگزین برای انتقال گاز به اروپا بیابد.»

وی ادامه داد: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هرگز اجازه اجرای طرح نورد استریم 2 را نخواهیم داد.

سالیوان افزود: «ما مطمئن هستیم که متحدان اروپایی ما آماده هستند تا در صورت حمله به اوکراین، تحریم‌های سختی را علیه روسیه اعمال کنند. اما ما همچنین می دانیم که این امر به دلیل آزاد شدن انرژی برای آنها مشکلاتی ایجاد می کند.

روسیه می تواند هر لحظه به اوکراین حمله کند. ما فکر می کنیم که او توانایی های نظامی خود را برای این منظور بسیج کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: ما خواسته های خود را به صورت مکتوب به روسیه ارائه کرده ایم. اما پس از ارائه تجهیزات به اوکراین و آماده شدن برای حمایت از اوکراین با متحدان خود، رسماً منتشر نشد.

سالیوان افزود: «ما آمادگی نادیده گرفتن اصول اولیه امنیتی ناتو از جمله باز کردن درها را برای درخواست های عضویت نداریم.

بایدن به روس‌ها پیشنهاد داد که روندی دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع داشته باشند. او در مصاحبه ای گفت: اگر آنها می خواستند، ما حاضر بودیم در مورد نگرانی های امنیتی آنها از جمله استقرار موشک های دوربرد خاص مذاکره کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *