نگرانی متخصصان آلمانی از بروز علائم جدید امیکرون در کودکان

[ad_1]

با گذشت نزدیک به دو سال از شیوع ویروس کرونا، این ویروس مرموز همچنان متخصصان و پزشکان را شگفت زده می کند.

به گزارش ایسنا، عوارض ابتلا به کووید 19 در نوزادان و کودکان با علائم شناخته شده سویه های قبلی در بزرگسالان متفاوت است و گسترش سریع و گسترده تر سویه های آمیکرون به ویژه در کودکان بر نگرانی والدین و پزشکان افزوده است.

در یک بیمارستان کودکان در حومه شهر بن آلمان، متخصصان علائم جدیدی را در کودکان مبتلا به آمیکرون مشاهده کردند. اگرچه به نظر می رسد شدت این فشار کمتر از سویه های قبلی است، اما برخی از کودکان علائمی دارند که باعث افزایش اضطراب می شود.

نتایج مراجعه به این مرکز درمانی در اکثر موارد حاکی از آن است که کودکان مشکل میکرون یا دستگاه گوارش یا بیماری های عمومی دارند.

احتمال مسمومیت خونی یا نوعی “سپسیس” (سپسیس یا التهابی که به دلیل عفونت در سراسر بدن منتشر می شود) در کودکان کوچکتر به دلیل Emicron بیشتر است.

شدت بیماری در این دسته از کودکان زیاد است و اغلب نیاز به تزریق سرم دارند، زیرا اصلاً تمایلی به خوردن و آشامیدن ندارند. اما معمولا این کودکان مشکل تنفسی ندارند.

دکتر گرد هورنوف، متخصص اطفال در بیمارستان سنت آگوستین، خاطرنشان می کند که عفونت های حاد تنفسی دیگر مانند موج اول کووید وجود ندارند. علائم آمیکرون در کودکان خردسال خفیف‌تر است و اغلب آنها حتی اگر به بیمارستان منتقل شوند، معمولاً به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مراجعه نمی‌کنند. کودکان و نوزادان بستری در بیمارستان در مقایسه با بزرگسالان نیازی به اکسیژن مکمل یا دستگاه تنفس مصنوعی ندارند.

خواندن
تولید کمپوست قارچ مشمول معافیت مالیاتی می شود
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

اما عوارض کوید به بیماری های جسمی محدود نمی شود. به گفته دکتر گردهورنوف، مشکلات روانی ناشی از اپیدمی و محدودیت های اجتماعی ناشی از آن نیز می تواند تأثیر مخرب قابل توجهی بر آینده کودکان داشته باشد.

به گزارش یورونیوز، مشکلاتی که پزشکان اطفال در این گروه سنی مشاهده می کنند لزوماً مستقیماً به خود ویروس مربوط نمی شود، بلکه به عوارض جانبی و محدودیت های آن مربوط می شود. «عدم تعادل روانی» دومین مولفه رایج در بین کودکانی است که به این بیمارستان در آلمان مراجعه کرده اند. دکتر هورنوف می گوید که او هرگز این همه کودک «بی اشتها» را ندیده است.

این بیمارستان کودکان برای این گروه سنی مرکز واکسیناسیون ایجاد کرده است. طبق آمار رسمی آلمان، حدود 20 درصد از کودکان 5 تا 11 ساله حداقل یک دوز از این واکسن را دریافت کرده اند. حدود 60 درصد از کودکان 11 تا 17 ساله نیز دو بار واکسینه شدند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *