اجرای سند الگوی پیشرفت، نیازمند تحول اساسی در بینش‌ها و ساختارهاست

[ad_1]

به منظور بهره گیری از دستاوردهای مؤسسه عالی مدیریت و پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و نیز دستاوردهای الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی و حل آنها در مبانی برنامه هفتم، در مرکز آموزش عالی مدل پیشرفت ایرانی با حضور مرکز

به گزارش ایسنا، در این نشست تعامل مرکز و مشروب نمونه در مبانی برنامه هفتم و تبادل نظر کارشناسان دو طرف، دکتر صادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آینده روشنی را برای مردم ایران ترسیم کرده است، گفت: در چهار دهه گذشته تلاش زیادی برای تحقق آن داشته است. البته تاکنون مشکلات و ناکامی‌های زیادی وجود داشته است. اما الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت سند تحقق آینده بسیار روشنی است که در ذهن مردم و مسئولان کشور وجود دارد. تهیه این الگو حاصل اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آینده جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی گفت: در راستای تهیه الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، جمع کثیری از اندیشمندان به‌ویژه اعضای اندیشکده‌های الگو به عنوان دور اول مدل‌سازان در سطوح مختلف حضور داشتند. تئوری. ، طراحی، نقد و تکمیل; بنابراین سند استاندارد حاصل تجربه و تلاش فراوان متخصصان است.

واعظ زاده موفقیت جمعی در تهیه و تدوین الگوی پیشرفت را گامی در جهت پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: پس از دریافت آخرین پیشنهادات مجمع تشخیص مصلحت نظام، این الگو نهایی و برای تصویب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد. اطلاع. البته لازم به ذکر است که تهیه الگو بخش کوچکی از پیشرفت بزرگ کشور است.

خواندن
امام(ره) ایران را از چنگال دزدان و گرگ های درنده نجات داد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت تاکید کرد: پیشرفت زمانی اتفاق می افتد که این سند به درستی اجرا شود. پیاده سازی پیچیده تر از تهیه سند است و نیازمند تغییرات اساسی در نگرش ها، ساختارها، فرآیندها و جهت گیری است. یکی از دشواری های اجرای سند این است که باید در شرایطی اجرا شود که علاوه بر مسائل اصلی، مشکلات عاجل بسیاری نیز در کشور وجود داشته باشد، پاسخ هایی که مردم از بالفور انتظار دارند. بنابراین هنر مدیران کشور در مرحله اول اجرای الگو، حل یک برنامه بلندمدت با توجه به مشکلات فوری است. در واقع باید اقدامات فوری برای حل مشکلات اساسی کشور انجام شود. این موضوع در قالب توسعه یافته در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه الگو یک سند مرجع است و الگوی همه اسناد و برنامه ها خواهد بود، گفت: در طول طراحی و تدوین الگو تعاملات زیادی با دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت بوده است. کشور. بالاترین شوراها.» با نزدیک شدن به مرحله اجرای الگو، لازم است این تعاملات بیشتر شود.

پس از این دیدار، تعدادی از مدیران اتاق فکر مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نظر خود را اینگونه بیان کردند:

– اگر الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت اجرا نشود، انقلاب اسلامی منسوخ می‌ماند. زیرا نتیجه و هدف انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی-ایرانی است; این امر مستلزم برنامه ریزی و اقدام بر اساس سند مدل است. این مدل حرکت اصلی کشور را در نیم قرن آینده توصیف می کند.

– یک فراتحلیل و تکامل تجربیات به دست آمده در طراحی و اجرای برنامه های گذشته باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا مشخص شود که برنامه های گذشته تا چه اندازه به جلو حرکت کرده اند، تا چه اندازه آسیب دیده اند و تا چه اندازه با هم همپوشانی داشته اند.

خواندن
مردان سانچی زنده‌اند؟ - ایسنا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

– یکی از مشکلات اساسی کشور همیشه عدم اجرای صحیح برنامه ها بوده است. موضوع دیگر اندازه دولت در مقایسه با کشورهای صنعتی است.

– یک افق پنجاه ساله باید بر اساس برنامه های پنجاه ساله تعریف شود تا به صورت مرحله ای به افق الگو برسیم. متاسفانه برنامه های پنج ساله از انسجام کافی برخوردار نبود و نتوانست به سند چشم انداز پنج ساله دست یابد.

– با توجه به انتظارات سند الگو (و این خارج از حیطه برنامه های پنج ساله است)، سند الگو باید محترم شمرده شود و در سطح بالایی اجرا شود. این امر مستلزم تغییرات و اصلاحات اساسی در نظام برنامه ریزی کشور است.

در بعدی دکتر آدل هازارد، رئیس موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش مدیریت، پژوهش و برنامه ریزی وی همچنین با بیان اینکه در اولین ماموریت تهیه برنامه هفتم توسعه، این برنامه به دو مرحله اصلی تقسیم می شود، تصریح کرد: مرحله اول (که مسئولیت آن بر عهده ماست) چارچوب، رویکرد، جهت گیری، مضمون و روحیه، اهداف، اصول را تدوین می کند. و ساختار برنامه مرحله دوم که از چندین فصل تشکیل خواهد شد، مفاد برنامه است و به سیستم بودجه برنامه مرتبط می شود. ما الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در مرحله اول (قبل از تصمیم گیری) یکی از اسناد اصلی خود می دانیم. بنابراین باید سعی کنیم نحوه ورود قالب به برنامه اول را مشخص کنیم. بنابراین اولین سوال ما این است که محتوای برنامه پنج ساله اول که بر سند الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت تاکید دارد، باید چگونه باشد؟

وی تاکید کرد: اگر مدل بخواهد اثری تولید کند، این در مرحله اول است و نوع افکت و ارتباط آن در همان شعار برنامه و مضمون آن خواهد بود.

خواندن
شریعتی: انقلاب اسلامی با شعار و بنر به پیروزی نرسید
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

ادل هازارد در این خصوص اظهار داشت: نارضایتی از اجرای برنامه ها نیز برای ما قابل قبول است و آسیب شناسی های ما نشان داده که هنوز برنامه ها به درستی اجرا نشده و یکپارچه و هماهنگ نشده است. ما معتقدیم یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اسناد و اسناد پایه گذاری ما «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» است.

در این جلسه مقرر شد اندیشکده های مرکز با موسسه همکاری لازم را داشته باشند تا مقدمات لازم برای اجرای سند الگویی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود انجام شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *