اقتدار پلیس لازمه تامین امنیت و آرامش است

[ad_1]

سخنگوی سابق نیروی انتظامی و مشاور ارشد فرماندهی انتظامی کشور، اختیارات پلیس را لازمه تامین امنیت و آرامش مردم دانست و گفت: نباید فکر کنیم که امنیت به خودی خود ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی با بیان حادثه اخیر درگیری یکی از اراذل و اوباش با یک نیروی انتظامی که منجر به شهادت سرهنگ رنجبر شد، گفت: از جمله سطح هوشیاری و متمدن بودن شهروندان و… از سوی دیگر، اقتدار، قدرت و مسئولیت افراد مسئول حفظ نظم و امنیت عمومی است.

وی ادامه داد: اکنون جامعه ما سطح تحصیلات و خرد، سطح رفتار شهروندان و سطح تمدن را به طرز چشمگیری افزایش داده است. اکنون درایت و آینده نگری باید از بروز و بروز انواع انحرافات و ناهنجاری ها جلوگیری کرده و با استفاده از اختیارات قانونی از ارزش ها و هنجارهای جامعه، انضباط و امنیت در همه سطوح حفاظت و حفظ کند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه پلیس نیز چنین انتظاری را منطقی و بجا می داند، گفت: در هر حال پلیس وظیفه، نقش و مأموریت خود را مسئولانه و مقتدرانه و در عین حال دلسوزانه و بدون مسمومیت انجام می دهد. حوادث می توانند متوقف شوند». از افزایش تلاش های امنیتی خودداری می کند.

سخنگوی سابق نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس امروز به عنوان یک سازمان پویا، شبانه روز همه نیروها را برای امنیت به رسمیت نمی شناسد، افزود: ماموران نیروی انتظامی با هیچ تلاشی خود را به زحمت نمی اندازند. اما باید به یاد داشته باشیم که اگر همه به میدان نروند و هرکس سهم خود را در ایجاد آن سهیم نکند، امنیت به خودی خود چه توسط سازمان و چه توسط نهاد ایجاد نخواهد شد.

خواندن
نتایج آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه اعلام شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در واقع برای ایجاد امنیت قوی باید همه سازوکارهای مادی، معنوی، مادی و قانونی وارد کار شود و البته مشارکت مردمی نیز امری ضروری است. اصلی و اولویت دار.» سازمان ها و نهادهای حقوقی، قضایی و امنیتی نیز باید در ایجاد امنیت، ایجاد و رفع موانع موجود و روان سازی و حفظ آرامش عمومی با کمک پلیس پیشتاز باشند.

به گفته وی، پلیس این وظیفه مهم را با فضل و رحمت الهی با تمام توان و با در نظر گرفتن دوره های آموزشی لازم در استفاده از وسایل و ابزار حفاظتی موثر انجام خواهد داد.

منتظرالمهدی در پایان گفت: فراموش نکنیم که هرگاه نیروی انتظامی کشوری شکسته و کم شود، سنگسار نخواهد شد و نه تنها به پلیس، بلکه به کل کشور آسیب وارد می شود. ” و مردم صدمه دیدند.” امنیت مثال زدنی در بستر جامعه مرهون تلاش های نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *