حصول توافق در مذاکرات وین، نیازمند اتخاذ تصمیمات مهم از سوی طرف‌های غربی بویژه آمریکا است

[ad_1]

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند که امروز برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است، امروز در دو نوبت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط ایران و فنلاند، وزرای امور خارجه دو کشور راه‌های تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور را بررسی کردند.

دو مقام بلندپایه با قدردانی از ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو کشور، تاکید کردند که قصد دارند همکاری ها را در این زمینه ها به میزان قابل توجهی افزایش دهند. بر این اساس، توجه ویژه ای به عملکرد فرصت های ارتباطی مهم در حوزه های حمل و نقل، کشاورزی، فناوری، پزشکی، جنگلداری، چوب و کاغذ، محیط زیست، مدیریت آب و تبادلات علمی شد.

بخشی دیگر از گفتگوهای وزرای خارجه دو کشور به تلاش های مشترک دو کشور برای مدیریت پیامدها و پیامدهای تحولات افغانستان در زمینه مهاجرین، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم اختصاص داشت.

در این دیدار، هر دو طرف بر ضرورت حمایت از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به نحوی که موجب ثبات داخلی در افغانستان و امنیت در منطقه شود، تاکید کردند.

امیر عبداللهیان و هاویستو همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکرات در وین تبادل نظر کردند و بر لزوم مثمر ثمر بودن مذاکرات و بازگشت همه طرف ها به اجرای کامل تعهدات مندرج در توافق هسته ای تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر شکست بی قید و شرط سیاست فشار حداکثری دستگاه های حاکمه آمریکا، از انفعال سه کشور اروپایی در قبال این سیاست ضد انسانی انتقاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی است. ، مصمم است به توافق خوبی در ادامه مذاکرات مشارکت کند.

خواندن
پرونده‌های کثیرالشاکی شناسنامه‌دار شوند - ایسنا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *