دیده‌بان حقوق بشر سوریه: برخی از فراریان زندان حسکه به ترکیه رفته‌اند

[ad_1]

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که برخی از فراریان داعش از زندان گویران در حسکه وارد ترکیه شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی این نشریه، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که برخی از فراریان داعش از زندان السینعا در منطقه گویران-حسکه وارد ترکیه و برخی نیز وارد مناطق تحت حمایت ترکیه در شرق و مناطق تحت حمایت ترکیه شدند. شمال شرق کشور مستقر در حلب و برخی از آنها در حال فرار از مناطق تحت کنترل کردها در حسکه، رقه، دیرالزور و منبج در حومه حلب هستند.

دیده بان حقوق بشر به نقل از منابعی اعلام کرد که دو تن از سرکردگان داعش که در زندان السینعا بازداشت شده بودند به جرابلس رفتند و سؤالات زیادی در مورد چگونگی رسیدن آنها از حسکه به رقه و سپس به منبج و از آنجا به جرابلس وجود داشت.

منابع گفتند نیروهای امنیتی توانستند یک قاچاقچی و سه فراری را در روستای خیشا واقع در عین عیسی در شمال رقه دستگیر کنند. آنها قصد داشتند به ترکیه سفر کنند و با دو سرکرده داعش که وارد منطقه جرابلس شده بودند در تماس بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت نیروهای امنیتی همچنین دو زن را که سعی داشتند به ترکیه فرار کرده و به همسران فراری خود بپیوندند دستگیر کردند. بازداشت آنها 24 ساعت بیشتر طول نکشید و با وساطت سران قبایل شمال شرق سوریه آزاد شدند.

زندان السیناء در منطقه گویران استان حسکه از 22 ژانویه شاهد درگیری های خشونت آمیز بین نیروهای دموکراتیک سوریه و تروریست های داعش بوده است.

خواندن
شروط قانونی برای استفاده پلیس از «سلاح» و مشکلات آن
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *