سردار جلالی: انقلاب برای ما فرایند تصمیم‌گیری آزادانه را فراهم کرده است

[ad_1]

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه اگر در اجرای اهداف انقلاب نقصی وجود داشته باشد نمی توانیم انقلاب را مقصر بدانیم، گفت: انقلاب اسلامی برای ما روند تصمیم گیری آزاد را فراهم کرده است. تصمیمی که ما برای انتخاب یک یا چند نفر گرفتیم ممکن است تصمیم درستی نباشد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم نکوداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاید برای ما در داخل انقلاب، عظمت این واقعه به درستی درک نشده است، گفت: بفهمید که دقیقا چه دستاوردی حاصل شد. انقلاب اسلامی. باید از درون به دستاوردهای انقلاب نگاه کرد.

وی ادامه داد: در طبقه بندی انقلاب های جهان، برخی از آنها از جناح های جهانی منشعب می شوند. به عنوان مثال، ابرقدرت های شرقی یا غربی، ساختار حکومت را تغییر می دهند، با تحریک یا استفاده و حمایت از جریان خود برای به دست گرفتن کنترل کشور. اما در ماجرای انقلاب اسلامی ایران هیچ یک از این عوامل دخیل نبود و حتی یکی از اهداف و پایه های شکل گیری آن، مخالفت با آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دلیل کودتای نظامی نبود و سوال اینجاست که منشأ انقلاب ما چیست، تصریح کرد: ماهیت اساسی انقلاب اسلامی برخاسته از رهبری دینی است که رهبری آن را رهبری کردند. حکومت پهلوی. در آن تعارض با اهداف الهی و اسلامی می دید و این نظر با استقبال و پذیرش و حمایت مردم همراه بود.

جلالی با بیان اینکه وقتی به پیروزی انقلاب اسلامی نگاه می کنیم، می بینیم که امام راحل با اتکا به قدرت الهی و حمایت مردم، اساس پیروزی انقلاب را پی ریزی کردند، افزود: در دوران انقلاب اسلامی، برخی گروه ها معتقد به مبارزه مسلحانه برای پیروزی انقلاب بودند.» اما مرحوم امام این سیاست را اشتباه می دانستند و معتقد به استفاده از قدرت مردم بودند.

خواندن
گردان‌های الاقصی قسم خورد پاسخ جنایت ترور ۳ جوان فلسطینی در راه است
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی گفت: انقلاب اسلامی یکی از انقلاب های نادر در جهان است که در تئوری های پذیرفته شده بررسی انقلاب ها نمی گنجد. بسیاری از دانشمندان علوم سیاسی معتقد بودند که انقلاب اسلامی ایران نیز مانند سایر انقلاب‌ها در نهایت توسط ابرقدرت‌ها قابل کنترل است و متوجه شدند که با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب، این عقیده اشتباه بوده است.

جلالی با بیان اینکه آنچه که بعد از 43 سال مانع از انحراف انقلاب از اهداف اصلی خود شد، هویت دینی و رهبری حکیمانه یا به عبارتی تکمیل و اصلاح اهداف نسبت به گذشته بود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی در مسیری نیست. با این فرمول ها و ما نیز مانند گذشته انقلاب را با اهداف متعالی و متعالی اولیه دنبال می کنیم و آن را تا انتها پیش می بریم.

وی افزود: اینکه انقلاب اسلامی با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی خود به اهداف اولیه خود با در نظر گرفتن همه فراز و نشیب ها وفادار مانده است، نشان از پایبندی جریان اصلی انقلاب به اهداف اولیه دارد. . در راه او حرکت می کند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: رژیم پهلوی در دوران قبل از انقلاب تعداد زیادی سلاح در دست آمریکا بود تا ایران بتواند نقش ژاندارم را در منطقه ایفا کند، اما استفاده از این تجهيزات تنها با حضور مستشاران نظامي آمريكا امكان پذير بود و ايران چاره اي نداشت. امروز صنعت دفاعی کشور به خودکفایی رسیده است. یعنی ما تمام تجهیزات مدرن دفاعی مورد نیاز خود را طراحی و می سازیم و بر اساس آن استراتژی مهار کشور را تدوین و اجرا می کنیم. کمتر کشوری در جهان دارای چنین قدرت بازدارندگی است که از حمایت ابرقدرت ها یا اتحادهای نظامی و دفاعی برخوردار نباشد.

خواندن
چرا نادیده گرفتن بررسی تفاوت‌های ورق‌های سیاه در کارخانه‌های متفاوت باعث قیمت زمان و فروش ناخالص خواهد شد
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی با بیان اینکه بسیاری از حوزه های فناوری قبل از انقلاب در کشور وجود نداشت، گفت: به عنوان مثال در حوزه فناوری هوافضا در رژیم پهلوی در نقطه صفر بودیم و امروز در زمینه موشک و راکت جزو قدرت های جهانی هستیم. ما قادر به ساخت موشک، طراحی و ساخت ماهواره و ابزارهای مختلف در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان ویژگی‌های شاخص انقلاب اسلامی در پایداری و عدم عقب‌نشینی از آرمان‌های آن، تصریح کرد: اولین ویژگی این است که این انقلاب منشأ موتلفه‌ای نداشته، بلکه برخاسته از دین و فرهنگ است. ملت ایران نکته دوم این است که به دلیل ماهیت دینی انقلاب، رهبری دینی داریم. انقلاب ما مبنای دینی – عقیدتی دارد و بر اساس الگوی اسلام ناب محمدی شکل گرفته است. این همان الگویی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای عزیز به جهانیان معرفی کردند، آن را اسلام، مبارزه با استکبار و دفاع از حقوق مستضعفان معتقد به خودباروری دانستند. و ما می توانیم

جلالی با بیان اینکه تداوم انقلاب به معنای حفظ اهداف انقلاب است، گفت: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب به این موضوع توجه زیادی دارند. اما در اینجا باید توجه داشت که هرکس در هر مرحله از انقلاب باید جایگاه، نقش و وظایف خود را بشناسد و از آن پیروی کند.

جلالی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با توجه به تکلیف مورد تاکید امام راحل، وظیفه ما حضور در جبهه های حق علیه باطل، تفکر بسیجی و تداوم توسعه ارزش های اسلام ناب بود، تصریح کرد: در نظر خداوند سربلند خواهد بود. امروز هم وظیفه ای که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک سردار عالی هوشیار، فهیم، دقیق و توانا بر عهده ما گذاشته اند تبیین جهاد است. این بدان معناست که بتوانیم اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی را برای مردم و همه علاقمندان به آن تبیین کنیم.

خواندن
اعلام آمادگی رئیس عدلیه جهت اصلاح یا وضع قانون برای تضمین اقتدار نیروهای مسلح و نیروی انتظامی
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه برخی از این اهداف توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تدوین شده است، ادامه داد: طبیعتاً هر یک از ما به تناسب جایگاه خود در قبال بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت داریم. . «ما باید این وظایف را محاسبه کنیم و اهداف انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه اگر در این مسیر کاستی یا کاستی وجود داشته باشد، نمی توان انقلاب را مقصر دانست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای ما یک فرآیند تصمیم گیری آزاد را فراهم کرده است. تصمیمی که ما برای انتخاب یک یا چند نفر گرفتیم ممکن است تصمیم درستی نباشد.

جلالی گفت: آنچه مشخص است این است که در یک بررسی جامع می بینیم که انقلاب اسلامی موفق بود و توانست به اکثر اهداف خود دست یابد. به فرموده رهبر معظم انقلاب اکنون در مرحله ای تاریخی هستیم که اگر از آن عبور کنیم از اکثر مشکلات عبور کرده و مسیر توسعه و تعالی هموار می شود.

وی ادامه داد: امروز اولاً باید شرایط انقلاب را بشناسیم و ثانیاً رهبری، رویکردها و راهبردهای آنها را بشناسیم و گوش به فرمان باشیم. ما باید وظایف، برنامه ها و تکالیف خود را بشناسیم، در نظر بگیریم و به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *