سهم بالای واکسن نزده‌ها در بستری‌های بیمارستانی امیکرون / قله پیک ششم کرونا؛ احتمالا اسفند ماه

[ad_1]

معاون درمان ستاد فرماندهی کل سپاه استان تهران در تشریح وضعیت کرونا در پایتخت گفت: به نظر می رسد در اسفند ماه اوج را تجربه کنیم. آمارها از نقاط مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در همه جا متعادل است و این ویروس به طور کامل در حال گسترش است.

دکتر نادر توکلی در گفت وگو با ایسناوی گفت: در تهران در شیب صعودی موج ششم کرونا قرار داریم. از ابتدای بهمن ماه که وارد موج ششم شدیم، آمار ما حدود 160 تا 200 درصد افزایش داشته است و هر روز شاهد افزایش حدود 10 تا 15 درصدی نسبت به روز گذشته هستیم. به عبارت دیگر طی یک روز گذشته تعداد بیماران سرپایی در مراکز درمانی به حدود 13 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: به طور معمول از هر 20 بیمار یک نفر در بیمارستان بستری می شود اما خوشبختانه در حال حاضر میزان مرگ و میر پایین است و از هر 100 بیمار بستری حدود 4 نفر جان خود را از دست می دهند که نسبت به پیک های قبلی بسیار کمتر است. یک مشکل آشکار این است که مرگ و میر در گروه سنی بالای 50 سال بیشتر است.

وی ادامه داد: 50 درصد بستری‌های عروق کرونر بالای 50 سال و مابقی زیر 50 سال هستند. در گروه دوم اکثریت بستری ها در گروه سنی کمتر از 35 سال رخ می دهد. با این حال، حدود 20 درصد از پذیرش‌های بیمارستانی در گروه سنی زیر 10 سال است.

توکلی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به 3 هزار نفر رسیده است که از این تعداد حدود 800 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و میزان مرگ و میر عروق کرونر در استان مجددا دو برابر شده است..

خواندن
با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب در مذاکرات وین هستیم
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی در خصوص تجهیز امکانات در بیمارستان های کودکان نیز گفت: با روسای بیمارستان ها و دانشگاه ها، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و… برای اعلام آمادگی موج ششم جلسه اضطراری داشتیم و خوشبختانه توافق شد. ساخته شده. ارائه کلیه خدمات غیر ضروری در بیمارستان های کودکان». یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت، توسعه تخت های ویژه در مراکز بود تا بیمارستان های دولتی دارای بخش اطفال بتوانند تخت های خود را در حمایت از بیمارستان های کودکان تامین کنند.

وی افزود: به طور معمول بیمارستان های اطفال وضعیت عمومی بهتری دارند و بیشتر در معرض اسهال، استفراغ های مداوم و سرفه های غیرقابل تحمل هستند. این سمت تاج بیشتر راه های هوایی فوقانی را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل اینکه قطر راه های هوایی در کودکان کمتر از بزرگسالان است، علائمی مانند آبله مرغان و انسداد راه هوایی را ایجاد می کند که اورژانس های کودکان برای آن آماده شده اند. درگیری ریه در کودکان بسیار نادر است.

معاون درمان ستاد مرکزی کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در پایتخت هنوز بحرانی نشده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی بهمن و هفته اول امسال شرایط بسیار بالایی را تجربه کنیم. مارس.

وی با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون کامل عروق کرونر گفت: تعداد بستری ها و مرگ و میر افراد واکسینه شده بسیار کم است. اکثر بیماران بستری شده واکسن دریافت نکردند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در حوزه تجهیزات بیمارستانی و دارو وجود ندارد، افزود: از سوی دیگر نظارت دقیقی بر مصرف داروهایی مانند رامد ساویر داریم که سوء استفاده نمی شود. موضوع پلی‌فارماسی یا چند دارو نیز رصد می‌شود زیرا کرونا درمان خاصی ندارد و باید با اقدامات حمایتی درمان شود.

خواندن
سازوکار مجلس برای تامین امنیت غذایی کشور
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی گفت: از آنجایی که آمیکرون خود محدود شونده است، به کسانی که واکسینه شده اند توصیه می شود در صورت ابتلا از خود مراقبت کنند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند، مگر اینکه علائم شدید دارند. آنها می توانند بعد از 5 روز قرنطینه خانه را ترک کنند زیرا احتمال ابتلا به دیگران بسیار کم است، اما فرد باید از ماسک استفاده کند.

توکلی در خصوص حضور مدارس نیز گفت: حضور فیزیکی در مدارس در مکان های شلوغ امکان آلودگی جمعی را ایجاد می کند و باید محدود شود. از طرفی نشستن در اتاقی با بیش از 15 نفر خطر انتقال را افزایش می دهد زیرا در این جلسات وقت ملاقات گذاشته می شود و افراد ماسک خود را برمی دارند که احتمال انتقال بیماری را افزایش می دهد. تمرکز ما روی استفاده از 2 ماسک در مکان های عمومی است.

وی درباره رسیدن به ششمین قله در پایتخت گفت: به نظر می رسد در اسفند ماه در حال اوج گیری هستیم. آمارها از نقاط مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در همه جا متعادل است و این ویروس به طور کامل در حال گسترش است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *