پسر بن لادن با مقامات طالبان ملاقات کرده است

[ad_1]

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد، گروه های “تروریستی” خارجی، از القاعده در شبه قاره هند گرفته تا گروه هایی در ازبکستان، نسبت به سال های اخیر آزادی بیشتری در افغانستان به دست آورده اند و پسر اسامه بن لادن در ماه اکتبر با مقامات طالبان ملاقات کرد. .

به گزارش هندوستان تایمز، در گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره این گروه ها آمده است که طالبان “هیچ کاری” برای مهار فعالیت این گروه از “تروریست های خارجی” انجام نداده است. گزارش ها و ادعاهایی که شبهه ها را در مورد استقرار این گروه ها در کابل «تقویت می کند».

گروه حمایت سازمان ملل و گروه نظارت بر تحریم ها هر دو سال یک بار چنین گزارش هایی را به عنوان بخشی از تلاش برای اعمال تحریم ها علیه این گروه های “تروریستی” تهیه می کنند. در این گزارش آمده است که القاعده پس از تبریک پیروزی طالبان در 31 اوت 2021، “سکوت استراتژیک” خود را حفظ کرده است.

در این گزارش آمده است: “محیط امنیتی در افغانستان از 15 اوت به طور چشمگیری تغییر کرده است.” از زمانی که طالبان کشور را به دست گرفتند. علاوه بر این، هیچ نشانه ای از تغییر در تلاش های طالبان برای مهار فعالیت گروه های تروریستی خارجی در کشور دیده نمی شود.

بر اساس این بیان، همه چیز برعکس اتفاق می افتد; گروه های “تروریستی” به طور فزاینده ای از حضور خود در خاک افغانستان سود می برند.

یکی از اعضای سازمان ملل گفت که عبدالله، پسر اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در ماه اکتبر برای دیدار با نمایندگان طالبان به افغانستان سفر کرد.

خواندن
جزئیات از سرگیری مذاکرات در وین
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

امین محمد الحق سام خان، هماهنگ کننده امنیتی اسامه بن لادن، رهبر کشته شده القاعده نیز در اواخر ماه اوت به خانه خود در افغانستان بازگشت.

بر اساس این گزارش، تعداد جنگجویان القاعده در شبه قاره هند بین 200 تا 400 نفر تخمین زده می شود که عمدتاً از افغانستان، بنگلادش، هند، میانمار و پاکستان هستند.

علاوه بر این، در یک تحول نگران کننده، کشورهای عضو سازمان ملل گزارش دادند که هزاران زندانی با به دست گرفتن قدرت توسط طالبان آزاد شدند و تعداد جنگجویان داعش از 2200 به 4000 افزایش یافت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *