امروز؛ احتمال تصمیم‌گیری نهایی درباره رتبه‌بندی معلمان/برقراری حقوق و بیمه کامل خرید خدماتی‌ها

[ad_1]

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جلسه مهمی در روز سه شنبه 18 بهمن ماه در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: جلسه سه شنبه جلسه مهمی است و امیدواریم رتبه بندی در راستای تکریم معلم و در جشن تولد باشد. پیروزی انقلاب

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در برنامه ایران تایمز که امشب از شبکه هفت سیما پخش شد، گفت: همه معلمان زحمتکش هستند و در روزهای شیوع کرونا بسیار خوب کار کردند، جا دارد از اولیایی که در کنار معلمان بودند تشکر کنیم.

وی در خصوص چشم انداز آموزش و پرورش در دوران پسا کرونا گفت: طبق تحقیقات انجام شده به طور قانع کننده به نظر می رسد که دوران پسا کرونا بدون تاج ترسیم نشده است و آینده با تاج پیوند خورده است. دنیا با تاج زندگی می کند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تحقیقات سازمان جهانی بهداشت و بررسی های میدانی ما در 36 کشور نشان می دهد که آموزش و پرورش در هیچ کشوری تعطیل نبوده و تنها مدارس یکی از کشورهای همسایه به مدت دو هفته تعطیل بوده است. با این حال، وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان ما خوب بوده است، تقریباً 94 درصد دانش آموزان بالای 12 سال اولین دوز واکسن خود را دریافت کردند.

نوری با اشاره به دلایلی از جمله والدین و جوی گفت: در آن زمان مدارس تعطیل بود و شبکه آموزشی به کمک مدرسه تلویزیون آمد و شبکه شادی برای اسکان برخی نهادها ایجاد شد. نگرانی در مورد باز شدن مدارس در آغاز شیوع کرونا از کسانی که آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کرده اند سپاسگزاریم. این کمک کرد تا بچه ها از مدرسه دور شوند.

وی تاکید کرد: باید به تدریج با مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس را جدی بگیریم. سازمان بهداشت جهانی می گوید این مدرسه آخرین مدرسه ای است که تعطیل می شود. ما باید مراقب یکدیگر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره آمار ترک تحصیل گفت: تعداد افراد اجباری ما 15 میلیون و 300 هزار نفر است که بیش از نیمی از آنها در مقطع ابتدایی هستند. یکی از دلایل تفاوت آمار دانش آموزان مقطع ابتدایی با متوسطه و بازمانده از تحصیل، حرکت سینوسی تعداد دانش آموزان است، به عنوان مثال در کشور ما تا سال 90 تعداد دانش آموزان کاهش یافت، اما از سال 90 به بعد افزایش یافت. با این حال، میزان ترک تحصیل در دوران کرونا کمی افزایش یافته است و این تعداد در کلاس اول نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. اکنون استان ها در حال شناسایی و بازگرداندن آنها به چرخه آموزشی هستند.

نوری ادامه داد: برخی ممکن است از روش های دیگری استفاده کنند، مطالعه کنند و خود را محک بزنند. اما به طور کلی در دوران کرونا تعداد بازماندگان و ترک تحصیل بیشتر از قبل از کرونا بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود برخی از دستاوردهای انقلاب را در آموزش و پرورش برشمرد و گفت: نسبت هر دانش آموز در دوران قبل از انقلاب 1.4 متر بوده و اکنون به 5.2 متر رسیده است. در کشور ما 52000 مدرسه وجود داشت که به 113000 رسید و مدارس از نظر تعداد کلاس رشد بیشتری داشتند. تعداد 100000 کلاس به 540000 کلاس رسیده است. 83 اردوگاه و فرهنگسرا هم داشتیم که الان تعدادشان به 1394 رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد اماکن ورزشی ما دو برابر شده است. 162 مدرسه برای دانش آموزان ممتاز داریم که اکنون تعداد آنها به 1687 مدرسه رسیده است، همچنین تعداد مدارس استعدادهای درخشان از پنج به 708 مدرسه افزایش یافته است که 141 برابر افزایش یافته است. اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است. با این حال هنوز مدارس دوطرفه داریم که یکی از دلایل آن رشد مهاجرت به شهرها و حاشیه شهرها است.

نوری یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را ایجاد در 8 اسفند 1359 به همت شهیدان رجایی و باهنر مؤسسه آموزش و پرورش دانست و کلاس های درس ساخته و به دانش آموزان تحویل داده شد. اتفاق مهم دیگر تصویب سند تغییرات اساسی وزارت آموزش و پرورش در سال 90 است که البته در سال های اخیر با تاخیر مواجه شده است. بستری برای اجرای سند تحول ایجاد کرده ایم. سند تحول نیاز به برنامه اجرایی دارد. زیرنظام های سند تحول شناسایی و تدوین شده که باید نقشه راه برای آن تهیه شود که در قرارگاه اسناد تحول بنیادین انجام می شود.

وی همچنین از افتتاح 2 هزار و 950 پروژه آموزشی با 13 هزار و 450 کلاس درس در روز سه شنبه 18 بهمن ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: در ماه های اخیر مشکلاتی در زمینه ساعات تدریس و بیمه معلمان برای خرید خدمات وجود داشته است. «طبق شفاف سازی ها، موانع رفع شده است. ساعت کار معلمان 44 ساعت است یعنی 24 ساعت در مدرسه و بقیه وقت است، اما در مورد هزینه خرید سرویس گفتند که باید 44 ساعت باشد و 24 ساعت کافی نیست و آنها بیمه به طور کامل رد نشد. بر این اساس خرید خدمات به صورت کامل و به میزان 44 ساعت، دستمزد کامل و بیمه نیز به طور کامل محاسبه می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره آخرین روند تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان صحبت کرد و گفت: رتبه بندی دوگانه خود سند تحول اساسی است و یکی از دلایل عدم موفقیت آن عدم موفقیت سند بود. تغییر اساسی.” هدف اصلی این رتبه بندی ارتقای صلاحیت ها و حفظ آمادگی معلمان برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی است. یک بار در سال 1994 و دو بار در سال 1998 به اصطلاح درجات افزایش یافت، در حالی که دستمزدها برابر شد و درجات در آگاهی مخدوش شد.

نوری افزود: سال گذشته رتبه بندی در دستور کار دولت قرار گرفت و به مجلس رفت اما منابع پایداری برای آن پیش بینی نشده بود و فروش ملک را در نظر گرفتند و رقمی برای امسال تعیین نکردند ملک را نفروخت لذا رتبه بندی اجرا شد خطا مجلس در مورد رتبه بندی ها حکمی داشت که باید می دادیم ایراد شورای نگهبان ایراد اصل یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی بود و ما باید اعتماد به نفس پیدا می کرد، چیزی که ما اکنون به طور جدی برای آن تلاش می کنیم و دولت قصد دارد رتبه بندی کند.

وی ادامه داد: منابع پایدار برای سال آینده پیش بینی شده است که بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است. ما مسائل را مدیریت می کنیم و جلسات را ترویج می کنیم. همچنین روز سه شنبه جلسه بسیار مهمی برای رفع کمبود بودجه برای نیمه دوم سال جاری داریم و امیدواریم شاهد نتایج آن باشیم. من حداقل دو بار در روز رتبه بندی را پیگیری و بحث می کنم. جلسه امروز جلسه مهمی است و امیدواریم برای گرامیداشت یاد و خاطره معلم و جشن پیروزی انقلاب این موضوع حل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه 290 میلیارد تومانی بین مدارس توزیع شد که البته باید تقویت شود که به اسلام نمی رسند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

رکورد ویو لایو اینستاگرام

رکورد ویو لایو اینستاگرام یا همان پربازدیدترین پخش زنده اینستاگرام به چه اکانتی تعلق دارد؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.