برنامه آمریکا برای اقدام علیه مستشاران نظامی ایران در سوریه

[ad_1]

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای اعزام نیروهای تندرو سوری برای انجام عملیات هدفمند علیه مستشاران نظامی ایران، پرسنل نظامی روسیه و مقامات دولتی سوریه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که قصد دارد نیروهای افراطی را به اطراف دمشق و لاذقیه برای حمله به نیروهای امنیتی سوریه، مستشاران نظامی ایران و نیروهای روسیه اعزام کند.
در بیانیه آژانس اطلاعاتی آمریکا در روز سه‌شنبه آمده است که آمریکایی‌ها فعالانه از روابط نزدیک خود با مخالفان مسلح سوری برای پیشبرد اهداف خود در سوریه استفاده می‌کنند.
این بیانیه می افزاید که سازمان های اطلاعاتی آمریکا قصد دارند یک گروه مخفی از افراط گرایان را به دمشق و لاذقیه و استان های همجوار بفرستند تا عملیات هدفمندی را علیه مقامات مجری قانون سوریه، مستشاران نظامی ایران و پرسنل نظامی روسیه انجام دهند.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا قصد دارند یک گروه مخفی از افراط گرایان را به دمشق و لاذقیه بفرستند تا عملیات هدفمندی را علیه مقامات مجری قانون سوریه، مستشاران نظامی ایران و پرسنل نظامی روسیه انجام دهند.
به گفته این آژانس روسی، آمریکا همچنین قصد دارد یک کمپین رسانه ای برای تحریک اعتراضات در سوریه به راه بیندازد.
سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، این اتهامات را رد کرد و گفت: اتهامات غیرمستند مشابهی علیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه بارها مطرح شده است. واشنگتن قصد دارد یک کمپین رسانه ای از جمله در شبکه های اجتماعی عربی زبان برای ایجاد روحیه اعتراضی در جامعه سوریه راه اندازی کند.

خواندن
دستگاه پرس برک ادرس
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

در این بیانیه همچنین آمده است که ایالات متحده به طور فعال در غارت منابع طبیعی سوریه مشارکت دارد و در تجارت غیرقانونی نفت تولید شده در استان های اشغالی شمال شرق سوریه که حدود یک سوم نفت غارت شده به طور غیرمستقیم وارد این استان می شود، مشارکت فعال دارد. منطقه خودمختار کردستان عراق به قیمت 35 تا 40 دلار در هر بشکه.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، نیروهای خود را به سوریه اعزام کرده است، اما با وجود اعلام شکست این سازمان های تروریستی، هنوز آنها را به طور کامل از خاک سوریه خارج نکرده اند. علاوه بر این، واشنگتن نه مجوز شورای امنیت سازمان ملل را دارد و نه از دولت سوریه برای اعزام نیرو به این کشور عربی دعوت شده است.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *