توصیه های مهم درباره سرمازدگی

[ad_1]

سرمازدگی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست و بافت‌های بدن یخ می‌زند و این حالت معمولاً اندام‌های بدن مانند انگشتان دست و پا و همچنین بینی، گوشه‌ها و صورت را درگیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این عارضه با بی حسی و قرمزی ناشی از سرما در پوست رنگ پریده آغاز می شود و با تورم و تاول ادامه می یابد.

سرمازدگی می تواند با جذب خون بیشتر به اندام های حیاتی آسیب برساند و جریان خون را به نوک انگشتان و دورترین اندام ها از بدن محدود کند. قسمت‌هایی از بدن که خون کمتری دریافت می‌کنند سردتر می‌شوند و مایع درون آنها به کریستال‌های یخ منجمد می‌شود.

این عارضه چقدر جدی است؟

سرمازدگی می تواند در چند مرحله از خفیف تا بسیار شدید رخ دهد. عوارض جانبی خفیف شامل بی‌حسی، قرمزی، درد و گزگز در اندام‌ها است. این یک هشدار است که باید به یک مکان گرم بروید. در موارد شدیدتر از سرمازدگی سطحی، پوست ممکن است تاول بزند و حتی ممکن است احساس گرما کند.

سرمازدگی شدید تمام لایه های پوست و بافت های زیرین را تحت تاثیر قرار می دهد. در این موارد ممکن است فرد نداند که دچار سرمازدگی شدید شده است زیرا دیگر در محل سرمازدگی احساس درد یا سرما نمی کند.

افرادی که رنگ پوست روشن دارند ممکن است متوجه تغییر رنگ پوست آبی مایل به خاکستری شوند. اندام هایی مانند نوک انگشتان، بینی و گوشه هایی که به جریان خون نمی رسند ممکن است بمیرند و بافت مرده ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. اگر سرمازدگی شدید باشد، اندام سرمازده باید قطع شود.

خواندن
لیبل صدفی اغقفبع
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

چگونه از سرمازدگی جلوگیری کنیم؟

به گزارش ایندیپندنت، کارشناسان تاکید می کنند در شرایط سرد و یخبندان بهتر است برای جلوگیری از این عارضه در یک اتاق گرم و دربست حضور داشته باشید. اگر مجبورید بیرون از منزل باشید، چندین لایه لباس گرم بپوشید (از جمله کلاه پاشنه بلند، دستکش ضخیم و چکمه های ضد آب گرم) و برای مدت طولانی در سرما بیرون نمانید. اگر سرد هستید، برای تولید گرما به اطراف حرکت کنید.

افراد مسن و کودکان و همچنین افراد بی خانمان، کوهستانی ها و شکارچیان بیشتر در معرض خطر سرمازدگی هستند.

اگر سرما خوردم چه کار کنم؟

به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید. از دست زدن، ماساژ دادن یا خراشیدن ناحیه سرمازدگی خودداری کنید، زیرا باعث تحریک پوست و آسیب دائمی می شود. با پاهای سرد راه نروید

سعی کنید یک مکان گرم پیدا کنید – اما نه گرم (نه نزدیک آتش) تا زمانی که کمک برسد. وقتی به یک مکان گرم رسیدید، تمام لباس های خیس را بردارید و لباس گرم بپوشید یا خود را در پتو بپیچید. اجسام داغ را روی محل یخ زده قرار ندهید. این قسمت باید به آرامی گرم شود. آب گرم بین 37 تا 39 درجه سانتیگراد می تواند کمک کننده باشد. گرم کردن سرماخوردگی می تواند آنقدر دردناک باشد که متخصصان مراقبت های بهداشتی احتمال بیشتری برای تجویز مسکن دارند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *