جلالی زاده: دولت باید از نظرات کارشناسان استفاده کند

[ad_1]

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه باید مشکلات اقتصادی کشور به شدت مورد توجه قرار گیرد، گفت: دولت باید از نظر کارشناسی برای تصمیم گیری در مورد ارز ترجیحی استفاده کند.

جلال جلالی زاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت در حذف ارز ترجیحی باید از نظر کارشناسان استفاده کند، اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن راهکارهای علمی نتیجه مطلوب در این موضوع حاصل نمی شود.

وی افزود: قیمت ارز در کشور ما به تحریم بستگی دارد و هر تغییری در تحریم ها روی ارز تاثیر می گذارد. در حال حاضر موضوع مذاکره برای رفع تحریم ها مبهم و نامشخص است. بنابراین در این شرایط نمی توان تصمیم قاطعی در مورد ارز گرفت.

یک فعال سیاسی درباره رانت ایجاد شده با توزیع ارز ترجیحی توضیح داد: هر قیمتی برای ارز تعیین شود، کسانی که قدرت و نفوذ دارند و راه حل ها را می دانند از آن سوء استفاده می کنند. در دولت قبل هم همین افراد ارز می گرفتند اما از آوردن کالا به کشور خودداری می کردند و در این زمینه فسادهای زیادی وجود داشت. به نظر من بهترین راه حل در این شرایط این است که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از نظر کارشناسان استفاده کنند و تصمیم اساسی بگیرند.

جلالی زاده در پایان گفت: با راهکارهای مقطعی از جمله افزایش یارانه ها مشکل حل نمی شود. به نظر من یارانه خیانت به مردم کشور و هدر دادن سرمایه های ملی است و دردی از مردم دوا نکرده است. در حالی که قرار بود این یارانه ها صرف تولید و سرمایه گذاری شود. بنابراین اتخاذ سیاست‌هایی مانند افزایش یارانه‌ها مسکن موقت و ناکارآمد خواهد بود و مشکل اقتصادی باید ریشه‌ای حل شود.

خواندن
با این نکات 3 در هنر دستگاه نورد مسلط شوید.
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *