لزوم تقویت و تحکیم مناسبات دو جانبه بین ایران و تاجیکستان

[ad_1]

در دیدار دادستان کل تاجیکستان با وزیر دادگستری کشورمان بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری، «یوسف رحمان» دادستان کل تاجیکستان که به تهران سفر کرده است با حضور در وزارت دادگستری با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار گفت: در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، اولویت سیاست دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط با کشورها به ویژه با کشورهای همسایه.

امین حسین رحیمی همچنین افزود: دو کشور دوست و همسایه ایران و تاجیکستان از نظر تاریخی و فرهنگی اشتراکات زیادی دارند. مردم ایران نیز مردم و کشور تاجیکستان را بسیار دوست دارند و باید از این فرصت برای توسعه و تعمیق روابط استفاده کرد.

وزیر دادگستری همچنین تاکید کرد که علاوه بر توافقات حقوقی و قضایی در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی در زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه داوری و میانجی گری، پیش نویس سندی برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین تجار در دست تهیه است. از دو کشور.

یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان با تاکید بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و استقبال از پیشنهاد وزیر دادگستری، ابراز امیدواری کرد که در زمینه روابط حقوقی و قضایی شاهد توسعه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
قیمت خدمات برش لیزر ورق آهن با بهترین دستگاه (2) بیاموز
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *