وضعیت وام های کلان بانکی شفاف می شود

[ad_1]

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی موظف است نسبت به موازنه وجوه و بدهی های کلان و میزان پرداختی و مانده وجوه و تعهدات اشخاص مرتبط و میزان هر بانک و تعهدات آن اقدام کند، گفت: مؤسسه اعتباری غیربانکی به طور جداگانه در دسترس عموم قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در تشریح آخرین اظهارات کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 1401، گفت: برای حمایت از ساخت و ساز مسکن در سال 1401 و اجرای قانون تولید و مسکن، 360 میلیارد تومان وام بانکی برای پرداخت اشیاء در این بخش تا سقف 400 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی موظف شد از سامانه اطلاعاتی خود و اطلاعات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی بر اساس نمونه های تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار، مانده وام ها و بدهی های کلان و میزان پرداخت ها و مانده وام ها و بدهی های اشخاص مرتبط. نرخ های پرداختی هر بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی را به صورت جداگانه در اختیار عموم قرار دهید و این اطلاعات را به صورت فصلی به روز کنید. بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز موظفند همه این موارد را به صورت فصلی به بانک مرکزی ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 گفت: به منظور رشد و توسعه کشور از طریق افزایش بهره وری و توسعه مبانی سرمایه گذاری و آمایش سرزمین و همچنین پروژه های دانش بنیان و موتوری، مقرر شد صندوقی برای ایران ایجاد شود. پیشرفت و عدالت در 31 استان. در مرحله اول باید 3 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یابد.

خواندن
پله شیشه ای چیست و کاربرد آنها
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

وی افزود: حذف بند (ح) تبصره 18 حذف شد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید مستقل، حقوقی و بر اساس ضوابط زیر نظر رئیس جمهور باشد، لذا مقرر شد. تصویب شد که دبیرخانه این شورا زیر نظر وزارت اقتصاد اداره می شود و دبیری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط وزیر اقتصاد صادر می شود.

زارع افزود: در مصوبه دیگری به دولت اجازه داده شد تا پنج و نیم میلیارد یورو از محل تامین نفت خام و میعانات گازی صادراتی را بر اساس قیمت صادراتی، پروژه های نیروی محرکه جدید و نیمه تمام در حوزه راهبردی هزینه کند. راه آهن خطوط، کریدورهای اصلی جاده ای، توسعه سواحل مکران، توسعه و راه اندازی پالایشگاه ها و نیروگاه های بزرگ نفت، نگهداری و تعمیر تجهیزات راهبردی ناوگان امداد و نجات هوایی، تقویت زیرساخت های ارتباطی و تاسیساتی واجی، اجرای منطقه آزاد جدید. پروژه های زیربنایی و غیره د.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *