پوتین به ماکرون: روسیه و فرانسه نگرانی مشترکی در زمینه امنیت دارند

[ad_1]

رئیس جمهور روسیه و همتای فرانسوی خود در کرملین گفتگو کردند. پوتین گفت: روسیه و فرانسه منافع امنیتی مشترکی دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز دوشنبه پس از یک سری تماس‌های متعدد درباره تضمین‌های امنیتی و وضعیت اوکراین در کرملین دیدار کردند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با مکرون با ابراز خرسندی از دیدار با همتای فرانسوی خود خاطرنشان کرد که این اولین دیدار آنها در دو سال گذشته است.

پوتین افزود: مسائل زیادی وجود دارد که می توان و باید به طور مستقیم به آنها پرداخت. اما، با وجود این، تماس های ما برای چندین سال هرگز قطع نشده است.

رئیس جمهور روسیه به حجم مبادلات تجاری بین روسیه و فرانسه با وجود همه گیری ویروس کرونا که در 11 ماه گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است، اشاره کرد.

وی همچنین به تداوم همکاری های سیاسی مشترک در سطوح مختلف و همچنین تقویت روابط انسانی اشاره کرد.

پوتین افزود: باید تاکید کنم که درک می کنم که ما نگرانی های مشترکی در مورد توسعه وضعیت امنیتی در اروپا داریم.

وی خطاب به مکرون گفت: مایلم از مشارکت فعال و قاطع فرانسه در تصمیمات اولیه در این زمینه که از آغاز روابط ما در دوره جدید ادامه داشته است، تشکر کنم.

رئیس جمهور روسیه گفت که این دیدار دقیقاً در همان روز برگزار می شود، زیرا مصادف با سالگرد امضای 30 سند کلیدی در مورد برقراری روابط ویژه بین روسیه و فرانسه است.

وی افزود: همانطور که گفتم، فرانسه فعالانه در حل مسائل کلیدی امنیتی اروپا مشارکت دارد. روسای جمهور قبلی نیز این کار را کرده اند.» این شامل بحران پس از حمله گرجستان به اوستیای جنوبی و وضعیت قراردادهای مینسک و همچنین تنظیم چارچوب نرماندی است. من مقیاس تلاش های رهبری کنونی فرانسه و شخص ماکرون را برای غلبه بر بحران حول تضمین های امنیتی برابر در اروپا و همچنین حل بحران داخلی در اوکراین، همسایه جنوب شرقی روسیه، می بینم.

خواندن
نحوه ارسال مرسولات پستی پارس کالابران ساینار بسته بندی و ارسال کالا
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس جمهور فرانسه همچنین بر لزوم مسئولیت همه طرف ها برای حل و فصل تنش های “سخت” در اروپا ناشی از بحران اوکراین تاکید کرد.

مکرون گفت: ما نگران وضعیت دشوار اروپا هستیم، بنابراین همه باید مسئولانه عمل کنیم. ما اصولی را برای مذاکرات شفاف، الزام آور و فراگیر در سال 2019 تنظیم کرده ایم که بیش از هر زمان دیگری مرتبط و مهم است. این تنها موضوعی است که امنیت و ثبات اروپا را تضمین می کند.

“خوشحالم که این فرصت را دارم تا در مورد همه مسائل با جزئیات صحبت کنم. ماکرون گفت: ما باید به یک واکنش گروهی نگاه کنیم که به نفع روسیه و اروپا باشد. چنین واکنشی منجر به جلوگیری از جنگ و ایجاد ثبات، شفافیت و اعتماد برای همه خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *