آلمان: برلین آماده اعزام ۳۵۰ سرباز دیگر به لیتوانی است

[ad_1]

وزارت دفاع آلمان آمادگی خود را برای اعزام 350 نیروی دیگر به لیتوانی به عنوان بخشی از تقویت حضور نظامی ناتو در شرق اروپا پس از تنش در مرزهای اوکراین اعلام کرد.

ایسنا در بیانیه ای که امشب (دوشنبه) در صفحه توئیتر این وزارتخانه منتشر شد، گفت: ما در حال افزایش حمایت خود از جناح شرقی ناتو هستیم. ما اخیراً به بوندستاگ (پارلمان) اطلاع دادیم که حداکثر 350 سرباز می توانند به گروه رزمی ما در لیتوانی اضافه شوند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان با شرکای خود در کشورهای بالتیک به توافق رسیده است.

در همین راستا روز گذشته (یکشنبه) وزیر دفاع آلمان در گفت و گو با گروه رسانه ای Funke گفت که آلمان در حال حاضر مشارکت بسیار مهمی در این کشور تحت رهبری یکی از گروه های نظامی ناتو در لیتوانی دارد.

وی گفت: آلمان در حال بررسی اعزام نیروهای بیشتر به لیتوانی است.

اولین گروه از نیروهای آمریکایی روز شنبه وارد پایگاه نظامی Rzeszowo-Jessinka در جنوب لهستان شدند.

تا به امروز، ناتو چهار واحد نظامی چندملیتی 5000 نفری را در لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی مستقر کرده است. در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، نیروها به چهار کشور اعزام شدند.

این جنگ سالاران ناتو به رهبری آمریکا، آلمان، کانادا و بریتانیا باید از حمله پیشنهادی در منطقه جلوگیری کنند و برای رسیدن نیروهای ناتو به خط مقدم زمان بخرند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
واکنش سخنگوی دولت به تماشای فیلم «موقعیت مهدی»
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *