از اینترنت دارو نخرید/ رصد فضای مجازی برای برخورد با دارو فروشان آنلاین

[ad_1]

سخنگوی اداره انتظامی کل کشور از رصد فضای مجازی برای مبارزه با فروش مواد مخدر غیرمجاز، تقلبی و … خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در گفت وگو با ایسنا، وی در خصوص فروش برخی داروها در فضای مجازی و کنترل پلیس بر این فعالیت ها اظهار داشت: مواد مخدر از جمله کالاهایی است که باید با تشخیص و نسخه به فروش برسد و فروشنده نیز مشخص باشد، بنابراین خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است. .

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس بین الملل عملیاتی جهانی برای شناسایی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر غیرمجاز و تقلبی در فضای مجازی ترتیب داد. این عملیات که پنجیا نام دارد هرازگاهی و در تاریخ های مختلفی که از قبل در دنیا اعلام نمی شود انجام می شود و در این زمینه پلیس فتای کشورمان کار قابل قبولی از خود نشان داده و به کشفیات مهمی دست یافته است.

دارو را آنلاین نخرید / پایش فضای مجازی برای مبارزه با فروشندگان آنلاین مواد مخدر

سردار مهدی حاجیان، دبیر مطبوعاتی اداره انتظامی کل کشور

فروش مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است

سخنگوی فرماندهی پلیس ملی درباره تبلیغات فضای مجازی برای فروش داروهای کمیاب که به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا بر تعداد آنها افزوده شده است، گفت: این موارد تخلف است. همانطور که گفتم فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و باید با نظر پزشک و نسخه از مراکز خاص و معتبر ارائه شود. پلیس فتا علاوه بر حضور در عملیات پنجیا، فضای مجازی را نیز به صورت روزانه رصد می کند و به موضوعاتی مانند خرید و فروش دارو، تبلیغات دارو بدون تجویز پزشک، فروش داروهای تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته و … می پردازد.

حاجیان ادامه داد: بسیاری از داروهایی که در فضای مجازی به فروش می رسد یا تاریخ مصرف گذشته است یا تقلبی است و یا ممکن است دارو اصلا در دسترس نباشد و دلالان پس از دریافت مبلغ بعدی پاسخی به خریدار نمی دهند. همچنین پرونده های متعددی در این خصوص در پلیس فتا وجود دارد. لذا به همه شهروندان توصیه می کنیم داروها را از داروخانه ها و مراکز مورد اعتماد خریداری کنند.

ادامه مطلب

فروش داروی سقط جنین در اینستاگرام

فضای مجازی مکانی ناامن برای خرید مواد مخدر است

7000 داروی غیرقانونی را از خانه ادمین تلگرام کشف کنید

به گفته وی، تا به امروز پلیس فتا در خصوص فروش موادمخدر در فضای مجازی حقایق زیادی را اعلام کرده و چندین نفر در نقاط مختلف کشور شناسایی و بازداشت شده اند که برای آنها پرونده کیفری تشکیل و به دادسرا معرفی شده است. دفتر.

آیا مشاغلی که دارو را از داروخانه به مشتری تحویل می دهند مجاز هستند؟

حاجیان تاکید کرد: به طور کلی در حوزه فضای مجازی بنگاه ها باید در زمینه فعالیت خود از پلیس فتا تاییدیه بگیرند و اگر بنگاهی مجوزهای لازم را ندارد باید برای دریافت مجوز اقدام کند، در غیر این صورت طبیعی است که فعالیت ها غیرقانونی خواهد بود. در این بین همانطور که گفتم فروش مواد مخدر و یا حتی هر گونه فعالیتی که به هر نحوی منجر به تبلیغ خودسرانه این یا آن دارو شود ممنوع است و پلیس به آن رسیدگی خواهد کرد.

نماینده اداره انتظامی کل کشور در پاسخ به این سوال که در این شرایط فروش مواد مخدر توسط بنگاه هایی مانند اسنپ نیز تخلف محسوب می شود یا خیر؟ وی به ایسنا گفت: در مورد کسب و کارهایی مانند اسنپ مشکل فرق می کند زیرا در واقع اسنپ واسطه ای برای رساندن دارو از داروخانه به مشتری است و تمام مسائلی مانند نسخه پزشک و مشخصات خریدار و فروشنده. و غیره باید رعایت شود.» . این شبیه تلاش برای دریافت غذا از رستوران با پیک است، اما متفاوت است، اگرچه هویت فروشنده، محل نگهداری، نوع داروی فروخته شده، اصالت آن و … مشخص نیست.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

خواندن
رزمایش مشترک ناوشکن آمریکایی و ناوچه مصری در دریای سرخ
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب و پیکربندی و استفاده از Git در لینوکس ایرانیکا سرور

» درج کنیم. برای مثال، اگر بخواهیم مقدار متغییر را ببینیم، از دستور «» استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *