اسلامی: تولید سوخت برای ما مثل “آب خوردن” است/ راکتور اراک سال آینده تکمیل می‌شود

[ad_1]

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با وجود اینکه 20 درصد رآکتور تهران با سوخت پر شده بود، با وجود اینکه تحویل آن در برجام توافق شده بود، به ما ندادند و در کل این فرآیند سوخت این راکتور را تامین کردیم. امروزه برای ما تولید سوخت مانند «آب آشامیدنی» است که طبق استانداردهای بین المللی تولید می کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی شامگاه سه شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: امیدواریم بتوانیم در 20 فروردین امسال تعدادی از دستاوردهای هسته ای را ارائه کنیم. ما در تلاش هستیم تا این را به نقطه عطفی برای برنامه هسته ای تبدیل کنیم. با توجه به اتهامات مطرح شده علیه ایران در سراسر جهان و خصومتی که با ایران و مردم آن دارند، تلاش می کنیم تصویری متفاوت از صنعت هسته ای برای مردم و جهان ایجاد کنیم. ما یک نمایشگاه کامل از تمام فرآیندهای هسته ای در قالب یک پانوراما خواهیم داشت. به چه فرآیندهایی دست یافته ایم، چه چیزی باید داشته باشیم. امسال می‌خواهیم شبکه‌ای از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان را در بخش‌های مالی، علمی و فناوری بسازیم تا شاهد تغییرات چشمگیر در سال اول قرن جدید باشیم. به خصوص در محضر مردم و خداوند خود را وقف راه بزرگی می کنیم که می خواهیم طی کنیم.

وی درباره وضعیت رآکتور اراک اظهار کرد: راکتور اراک تا پایان سال آینده تکمیل می شود. در برجام یکی از مزاحمت های سنگین کشورهای غربی تغییر طراحی رآکتور قبلی بود و برای این کار خیلی تلاش کردند، اما در ساخت آن همکاری نکردند، اما همکاران ما توانستند اکثر اجزای آن را بسازند و قطعات با استفاده از قدرت و پشتکار خود.

خواندن
انفجار گاز در رستورانی در جنوب شرق انگلیس
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اقدامات این سازمان در رابطه با خرابکاری های اخیر در تاسیسات هسته ای کشور توضیح داد: سه وظیفه در دستور کار داریم؛ سوراخ هایی را که دشمن از آن ها وارد شده بود شناسایی کردیم و خسارت دیدیم. در عین حال این اتفاقات ما را وادار کرد که همه فرآیندها و امور اداری و مدیریتی خود را مرور کنیم و این کار مهمی بود که به سرانجام رساندیم. ما هم در میدان کشور در حال تغییر موضع هستیم و چیزی نداریم که طمع دشمن را در نظر آنها برانگیزد و موضع خود را اصلاح خواهیم کرد. این اتفاقات نشان داد که با چه سرعتی می‌توانیم بهبود پیدا کنیم، هرچند آسیب دید، اما به جهانیان نشان دادیم که این تحرکات و آزار و اذیت دشمن نمی‌تواند بر اراده مردم ایران تأثیر بگذارد و به طور تصاعدی ظرفیت و سرعت خود را در خودرو افزایش داده‌ایم. ما را بالغ کرد

اسلامی در خصوص تغییر ظرفیت غنی‌سازی در کشور با تولید نسل‌های جدید سانتریفیوژها، گفت: فناوری‌های پیشرفته و انرژی در منطقه از سوی دشمن برای ما حرام شده و ما را آزار می‌دهد و این ما را به مذاکره کشاند. برای دفع بلا.” تحصیلکرده. اما با تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای رهایی از این شر سازگار شده ایم. بنابراین هدف ما در تحقیقات اطمینان و کاهش ریسک و افزایش کارایی بوده است. با متخصص ما صلابت و یاد شهدای هسته ای، اگر جریان را ایجاد نمی کردند، امروز این حجم عظیم از دانشمندان جوان علاقه مند را نداشتیم. از نظر فرصت و زمان باید منتظر نتیجه مذاکرات برای رفع تحریم ها بود. و هر کاری که وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده برای رفع تحریم ها انجام دهند، ما از نظر توانمندی با آنها سازگار خواهیم شد.

خواندن
جمع بندی نهایی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران در کمیسیون تلفیق شورای شهر
قدرت گرفته از پارسیان لیرز

این خبر تمام شد

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (10)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *